x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Viaţă sănătoasă Sanatatea familiei Magiunul cucereşte Berlinul

Magiunul cucereşte Berlinul

de Cristina Andreea Calin    |    29 Ian 2010   •   00:00
Magiunul cucereşte Berlinul

Anul 2010 a început cu dreptul pentru producătorii români de alimente care au participat la târgul "Săptămâna Verde" de la Berlin. Nemţii au fost cuceriţi de mărfurile româneşti care au marea calitate de a fi mai ieftine decât cele produse în Germania. Dar nu numai acest lucru a fost apreciat, ci şi faptul că sunt naturale.



Cel mai mult de câştigat au avut producătorii magiunului natural de prune Topoloveni. Pe piaţa din Germania nu există dulceţuri sau gemuri care să fie produse exclusiv din fructe, fără alte adaosuri. Târgul a fost şansa lor să îşi facă depozite serioase de magiun, la doar 3 euro borcanul. În magazinele lor se găsesc dulceţuri cu adaos mare de zahăr, pectine sau acid citric, cele mai ieftine fiind 2,99 euro. Există sortimente care ajung chiar şi la 4,5 euro, aşa că marfa românească a fost foarte apreciată. Dovadă stă în faptul că în numai patru zile s-a epuizat tot magiunul cu care producătorii veniseră din România. Ultimul borcan, păstrat cu rol de prezentare a fost cumpărat cu 15 euro, de un client care a ţinut neapărat să plece acasă cu un produs cu calităţi nutritive excepţionale. Chiar şi aşa este prezentat pe site-ul evenimentului: "produs românesc tradiţional, fabricat după o reţetă de la 1914, cu un conţinut de fibre de 34,2 g, ceea ce îl face ideal pentru diabetici şi pentru bebeluşii care încep diversificarea". La târg a fost prezent şi ministrul Agriculturii, Mihail Dumitru, care s-a arătat încântat de prezenţa la "Săptămâna Verde" a singurului produs românesc listat la Comisia Europeană, pentru obţinerea indicaţiei geografice protejate. Mai mult, acesta s-a oferit să verifice etapa la care s-a ajuns cu verificarea dosarului.

În afară de magiunul natural de prune Topoloveni, la expoziţia internaţională "Săptămâna Verde" au mai participat şi producători din industria apicolă, viniviticolă, din domeniul panificaţiei, producători de palincă, de tincturi de plante, fructe de conserve din fructe şi legume şi brânzeturi. Prezenţa României la această manifestare este importantă pentru promovarea imaginii, dar şi pentru încheierea de contracte cu marile lanţuri de magazine din Europa şi cu retaileri mai mici.

×
Subiecte în articol: viaţă sănătoasă