x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Viaţă sănătoasă Terapii complementare BIO Markt şi Natura Land şi-au unit forţele

BIO Markt şi Natura Land şi-au unit forţele

de Florina Zainescu    |    29 Apr 2009   •   00:00

Distribuitorii de produse ecologice Natura Land şi Bio Markt Retail Group au fuzionat într-o singură companie, Bio Logistic. În urma fuziunii a luat naştere cel mai mare importator şi distribuitor de produse eco din România, Bio Logistic.

„Se simţea necesitatea acestei fuziuni pentru a nu ne mai concura şi pentru a avea împreună o gamă largă de produse. Noi (n.r. - Bio Markt Retail Group), am venit cu o investiţie de 350.000 de euro, iar Natura Land cu un portofoliu larg de furnizori, clienţi şi produse", a declarat Cristian Oneţiu, directorul general al Bio Markt Retail Group. El a adăugat că aportul de capital de 350.000 de euro a fost investit în dezvoltarea capacităţii de depozitare, transport şi distribuţie a noii companii, Bio Logistic.

MAGAZINE
„Bio Logistic va comercializa la nivelul întregii ţări toată gama de produse alimentare bio, de la produse uscate şi proaspete, la cosmetice, detergenţi şi, în curând, legume şi fructe proaspete", a anunţat Oneţiu. Produsele ecologice ale celor doi distribuitori vor fi comercializate sub un brand unic, „Bio All Green", care timp de un an va purta semnul „garantat de Natura Land".

La ora actuală noua companie deţine trei magazine eco proprii, din care două de tip „shop in shop" în Capitală („standurile" BioMarkt von Gustav din G'market Plaza Romania şi G'market Bucureşti Mall) şi unul în Timişoara. „Distribuim produsele noastre în peste 120 de magazine mici din toată ţara şi vrem să livrăm şi în franciză din 2010", a declarat Radu Panait, director general Natura Land şi directorul de dezvoltare al noii companii.

Produsele distribuite de Bio Logistic provin în proporţie de 80% din import. „Vrem să creştem procentul produselor bio româneşti la un nivel de până la 30% în 2009 prin încheierea unui număr mai mare de contracte cu producătorii autohtoni. Estimez că peste 2-3 ani vom avea mai multe produse româneşti în portofoliu. Deocamdată nu avem procesatori în domeniu, deşi exportăm materie primă pentru produse bio şi pe care ulterior o importăm sub forma unor produse finite, dar la preţuri de trei ori mai mari", a explicat Panait. 


El a precizat că produsele ecologice s-au scumpit în acest an cu circa 20%, în principal pe fondul devalorizării leului în raport cu euro. Însă pentru finele lui 2009 estimează o uşoară ieftinire, criza afectând într-o măsură mai mică acest sector.

„Pe anumite segmente criza va afecta şi sectorul bio, deşi avem deja o piaţă formată. Vom avea de suferit în sensul că românii care preferă produsele bio nu vor mai putea cumpăra să zicem 10 produse pe lună, ci doar şase", a explicat Panait.

×
Subiecte în articol: produse natura land bio