x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Aniversarea unui legende. Skoda 1000 MBX De Luxe

0
25 Mar 2016 - 19:45
Aniversarea unui legende. Skoda 1000 MBX De Luxe


Skoda a aniversat 50 de ani de la prima apariţie a unui model care avea să devină legendar - 1000 MBX De Luxe. Modelul de bază, 1000 MB, a fost popular şi în România comunistă şi oferea un motor de un litru, tracţiune spate şi o caroserie monococă. Motorul cu patru cilindri pe benzină de 988 cm3 avea o putere de 52 CP. Masa proprie de 815 kg permitea o sarcină utilă de 375 kg. Viteza maximă era de 127 km/h, iar consumul de benzină era de 8,0 litri la 100 km. Putea merge foarte bine şi cu benzină cu cifra octanică de 75. Maşina avea două carburatoare Jikov şi distribuţie pe lanţ. Răcirea era principala problemă a modelul MB pentru că prizele erau montate în lateralele maşinii, motiv pentru care temperatura lichidului intra în zona roşie la drumuri mai lungi sau la sarcini mai grele, cum ar fi o pantă mai abruptă. Varianta cu patru uşi 1000 MB a fost fabricată în 443.156 de unităţi. Acest automobil este o piatră de temelie pentru istoria Skoda. Producţia a crescut considerabil tocmai în anii 1960 în Mladá Boleslav. Au fost folosite multe tehnologii progresiste în producţia de serie, inclusiv turnarea sub presiune a cilindrilor şi a carterelor, precum şi a cutiilor de viteze”, a declarat directorea muzeului Skoda.


 

Ştiri din .ro


PUBLICITATE
 



Serviciul de email marketing furnizat de