Marele concern german Volkswagen nu dă semne că ar vrea să facă pace cu cei pe care i-a înşelat în mod constant. Nici nu a demarat bine campania de remediere a minciunii cu care şi-a păcălit clienţii că au şi reapărut probleme.
Organizaţia Europeană a Consumatorilor acuză faptul că Audi Q5 emite cu 25% mai mult oxid de azot, după ce au fost înlăturate softul şi dispozitivul care păcăleau testele de consum.
Potrivit organizaţiei citate, soluţia găsită de VW nu este una care să fie mai prietenoasă cu mediu, ci dimpotrivă. Culmea este că metoda tehnică propusă de concernul german a fost aprobată de agenţia guvernamentală de mediu.
Modelul care a fost depistat încălcând normele de poluare este echipat cu motor diesel EA 189 Euro 5 de 2.0 litri şi face parte din cele 3,7 milioane de unităţi pe care VW vrea să le supună rechemării în service în UE dintr-un total de 8,5 milioane de maşini.
Cum îi stă în obicei, VW nu a răspuns în nici un fel acuzaţiilor aduse de OEC. De altfel, tratamentul concernului german pentru consumatorii din Europa se vede şi în modul în care pune problema despăguburilor.
În vreme ce pentru înşelătoria pe care a făcut-o în SUA, VW a bugetat 15 miliarde de dolari, din care 10 miliarde destinate recupărării maşinilor afectate, pentru Europa, producătorul auto ia în calcul doar o amendă firavă în raport cu fapta, pentru că aici legislaţia este mai blândă decât peste ocean, mai ales când te bucuri de sprijinul celui mai puternic guvern din UE.
Astfel că, VW riscă o amendă proporţională cu o cotă parte din profit în condiţiilor în care, dacă s-ar fi aplicat soluţia americană, sumele enorme pentru despăgubirile în Europa ar fi echivalat cu valoare de piaţă a firmei.