x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Dieselgate. Poluatorii VW, în ceaţă în România

0
Autor: Cătălin F. Vărzaru 10 Feb 2016 - 10:55
Dieselgate. Poluatorii VW, în ceaţă în România


Volkswagen Amarok va fi primul model care va fi rechemat în service pentru a-i fi înlăturat softul mincinos. Sunt vizate motoarele diesel de 2,0 litri. Amarok va fi urmat la scurt timp de una dintre cele mai poulare mărci ale grupului, Passat. Vor fi vizate atât motoare de 2.0 litri cât şi cele de 1,6 litri. Odată ce vor fi rechemate în service şi celelalte modele se va umbla şi la motorul diesel de 1,2 litri.

În România, conform ziariştilor de la promotor.ro, RAR se prevalează de lipsa legislaţiei pentru a nu se implica prea tare în scandal. Concret, nu-l poate obliga importatorul VW în România să informeze RAR cu privire la maşinile care au fost modificate şi ce caracteristici au acestea după intervenţia în service.

RAR ar putea doar să nu mai acorde ITP dacă testele statice nu vor fi conforme cu cele pentru care s-a acordat iniţial punerea în circulaţie. Dar în România, ITP-ul se ia pe o şpagă modestă.

Chiar dacă VW a trimis la RAR lista cu automobiele vândute în România şi afectate de scandalul Dieselgate, instituţia nu are posibilitatea de a-l obliga pe proprietar să se prezinte la service pentru a-I fi eliminat softul mincinos şi a-i fi modificate noxele în acord cu realitatea.

Pentru a reîntâmpina probleme similiare celor apărute nu doar la VW, grupul Fiat Chrysler Automobiles a anunţat ca masură voluntară, “nesolicitată sau impusă de o autoritate în domeniu”, că îşi va recalibra emisiile de pe propulsoarele Euro 6, cu scopul de a îmbunătăţi nivelul de emisii produse în condiţii de drum reale.

“Noile calibrări vor fi disponibile începând cu luna aprilie a acestui an, pentru toate autovehiculele vândute începând cu acel moment. În plus, toţi proprietarii de Euro 6 vor beneficia de acest update în mod gratuit, ca parte integrantă dintr-un program FCA care va avea ca scop recalibrarea în mod regulat a vehiculelor sale. Aceasta nu se va constitui într-o campanie sau acţiune de rechemare în service”, a anunţat Fiat Chrysler Automobiles.
 
Citeşte mai multe despre:   dieselgate,   vw,   Volkswagen,   scandal,   emisii,   diesel

 

Ştiri din .ro


PUBLICITATE
 



Serviciul de email marketing furnizat de