x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Auto Piaţa europenă creşte, Dacia scade

Piaţa europenă creşte, Dacia scade

18 Mai 2016   •   23:30
Piaţa europenă creşte, Dacia scade
Sursa foto: www.auto-types.com

Veşti nu tocmai bune pentru industria auto românească. În vreme ce la nivelul UE a fost înregistrată o creştere cu 9,1% în luna aprilie faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, Dacia a obţinut o scădere de 1,5% ajungând la o cifră de 37.755 de unităţi vândute, conform datelor furnizate de Asociaţia Constructorilor Auto din Europa.

Trendul negativ înregistrat de Dacia poate fi semnalul că, la nivel european, consumatorul tinde să-şi investească banii în maşini mai scumpe decât cele low-cost preferate în anii crizei.

Dacia este singura marcă care a înregistrat un regres în aprilie dintre mărcile de mare volum pe o piaţă care a înregistat 32 de săptămâni de creşteri succesive. Cel mai mare producător din UE rămâne Volkswagen care a înregistrat o creştere de 4,1% în ciuda scandalului Dieselgate şi a faptul că a tratat cu total dispreţ consumatorul european.

La nivelul brandurilor premium, Audi a reuşit să obţină primul loc devansând liderul Mercedes după ce marca de lux a lui VW a raportat creşteri de 10,1% cu 164.063 de unităţi vândute. Saltul se datoreză modului în care au fost primite noile modele Q7 şi A4 pe piaţa europeană. Motoarele creşterii VW au fost pieţele din Germania, Italia, Spania şi China.

Pe locul trei s-a situat BMW cu o creştere de doar 1,1% faţă de luna aprilie a anului trecut. Cât priveşte piaţa din România, potrivit APIA, în 2015 s-au vândut 98.000 de automobile noi şi 22.000 de utilitare. Importatorii apreciază că anul acesta am putea să ne aşteptăm la un volum de vânzări de 132.000 de maşini noi.

×