x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Bonusuri relevante în vreme de pandemie

0
Autor: Diana Scarlat 15 Sep 2020 - 10:10
Bonusuri relevante în vreme de pandemie


Un studiu realizat de Mercer Marsh Benefits, în România, în luna aprilie, arată ce consideră angajații a fi benefic pentru ei, în timpul pandemiei de COVID-19 și ce bonusuri și-ar dori să primească din partea angajatorilor care vor să-i motiveze. Studiul „Companies reactions to COVID-19” a fost realizat cu participarea reprezentanților a 160 de companii din România, în perioada 1-10 aprilie 2020, și sintetizează măsurile pe care le-au luat organizațiile pentru siguranța angajaților, remodelarea modului de lucru și ajustarea politicii de remunerare și de acordare a beneficiilor, în contextul COVID-19.

 

Una dintre lecțiile pe care angajatorii le-au învățat, din criza economică anterioară, este că renunțarea la angajați poate să aducă falimentul, în scurt timp. Tocmai de aceea, foarte multe firme și-au făcut calculele astfel încât să-și păstreze angajații și să-i motiveze pentru a se asigura că vor putea produce în continuare, chiar dacă viitorul este incert. Studiul relizat în luna aprilie, în plin „lockdown”, arată că printre cele mai importante măsuri luate de multe companii din România se numără creșterile salariale planificate pentru acest an, pe care unele firme l-au aplicat încă din acea perioadă, altele au anunțat că urmează să le implementeze, în scurt timp. Un sfert dintre organizații au decis implementarea lor în a doua parte a anului și au declarat că așteaptă să analizeze evoluția pieței, în contextul economic. Doar 17% dintre organizațiile care au participat la studiu au declarat că plănuiesc să înghețe salariile și doar 3% dintre companii au luat în calcul scăderi. 

 

Bonusurile nu sunt foarte mari

 

Stimulentele acordate angajaților au fost reorientate astfel încât să răspundă nevoilor imediate ale acestora, în situația fără precedent pe care o traversăm. Astfel, în contextul lucrului de acasă, beneficiile de „wellbeing” au devenit cele mai relevante. Pentru a suplini lipsa interacțiunii directe dintre angajați, organizațiile au implementat măsuri pentru menținerea sentimentului de apartenență la echipă: conferințe online pentru facilitarea comunicării, informări constante din partea managementului. În cazul companiilor care au planificat creșteri salariale pentru anul acesta, media creșterii pentru executives și middle management este de 5,2%, pentru specialiști este de 5,3%, iar pentru muncitori și personalul administrativ, de 5,8%. Firmele care au planificat scăderi salariale au luat în calcul tăierea cu 20% a veniturilor, pentru toate categoriile de angajați. Conform aceluiași studiu, doar 12% dintre companiile chestionate acordă beneficii suplimentare sau recompense pentru continuarea activității, în cazul angajaților care lucrează în continuare la sediile firmelor și derulează activități esențiale. Cele mai multe dintre companii au păstrat remunerațiile pe care angajații le au, potrivit contractelor individuale de muncă. În privința pachetelor de beneficii, cele mai multe companii au declarat că nu doresc să facă schimbări majore în planurile de bonusuri acordate angajaților. 

 

Nu se renunță la angajați, în criză

 

Același studiu arată că 7 din 10 organizații și-au planificat menținerea numărului de angajați din perioada anterioară pandemiei și caută soluții pentru realizarea acestui lucru, în continuare. 15% din organizații aveau în calcul, în luna aprilie, chiar creșterea numărului de angajați. Doar 10% din cele 160 de organizații care au participat la studiu au confirmat că iau în calcul reorganizarea în perioada următoare. Ca de obicei, în situație de criză economică anunțată, primele tăiate au fost bugetele alocate pentru traininguri. Conform studiului, 42% din companii au diminuat bugetele, iar 10% din companii au eliminat total cheltuielile. În cazul teambuildingurilor, 30% din companii au scăzut bugetele, iar 36% din companii au eliminat aceste cheltuieli. S-a mizat, în schimb, pe asigurările de sănătate: 9 din 10 companii care acordau bonusuri sub forma asigurărilor de viață, sănătate sau în caz de accident și pensii private au hotărât să le acorde în continuare, fără a modifica bugetele pentru acestea. La fel și în cazul mașinii de serviciu. 

 

Confortul a fost înlocuit cu siguranța


Măsurile frecvent implementate de companii pentru sporirea siguranței angajaților au fost posibilitatea de a lucra de acasă, pentru activitățile care au permis această măsură; anularea deplasărilor internaționale (96%); măsuri suplimentare pentru igienizarea și curățenia regulată a spațiilor de lucru (8 din 10 companii). De asemenea, 8 din 10 firme au oferit materiale de protecție (măști, mănuși, gel dezinfectant) angajaților; 7 din 10 companii au anulat călătoriile interne; 5 din 10 companii au modificat programul de lucru, iar 4 din 10 au implementat program alternativ, în echipe, pentru a diminua densitatea angajaților în spațiul de lucru. Specialiștii în HR remarcat apetitul în creștere, în contextul actual, pentru acordarea serviciilor de asistență a angajaților. Acest tip de servicii erau deja implementat în multe organizații, oferind posibilitatea angajaților de a contacta anonim consilieri care le oferă asistență și suport psihologic pentru a depăși momentele negative din punct de vedere emoțional prin care ar putea trece în această perioadă. 


 

30% din companiile care și-au suspendat temporar activitatea sau și-au redus programul de lucru au plătit în continuare angajații la același nivel salarial, 14% au redus nivelul salariilor, proporțional cu diminuarea numărului de ore lucrate, iar 20% au implementat șomajul tehnic.


 


 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Mai multe companii din energie sancționate pentru manipularea pieței

Mai multe companii din energie sancționate pentru manipularea pieței
Mai multe companii din energie au primit amenzi din partea Autorității Naţionale de Reglementare în Energie (ANRE) pentru manipularea pieței și crearea de dezechilibre în sistemul...

Să curgă vinul pe fonduri europene

Să curgă vinul pe fonduri europene
Producătorilor de vin şi firmelor de distribuţie tradiţională a bunurilor de larg consum li se va permite accesul la fonduri europene, conform prevederilor legii de aprobare a OUG 130/2020 privind unele măsuri de...

Scrisoare deschisă: Creșterea pensiilor cu 40% va afecta grav economia

Scrisoare deschisă: Creșterea pensiilor cu 40% va afecta grav economia
Creșterea pensiilor cu 40% va avea un impact extrem de grav asupra economiei și va duce la pierderea multor locuri de muncă, într-un moment în care este nevoie de consolidare fiscal-bugetară, arată într-o...

Criza lovește Guvernul cu măriri de salarii și angajări masive

Criza lovește Guvernul cu măriri de salarii și angajări masive
Clamată de PNL pe vremea când era în opoziţie, restructurarea aparatului bugetar a dispărut din discursul liberalilor odată ajunşi la putere. În plină criză economică, aparatul de lucru al Guvernului Orban a...

Florin Cîţu: Nu se fac executări silite până pe 25 decembrie

Florin Cîţu: Nu se fac executări silite până pe 25 decembrie
Ministrul de Finanțe, Florin Cîţu, a anunţat că va propune joi, în şedinţa de Guvern, amânarea executărilor silite până în data de 25 decembrie.   „Referitor la 25 octombrie, propuneri față...

Tranzacție importantă pe piața financiară non-bancară din România

Tranzacție importantă pe piața financiară non-bancară din România
OLX Group și ORESA anunță intenția de achiziție a KIWI Finance de către OLX Group. KIWI Finance, cel mai mare broker de credite din România, va fi adăugat portofoliului local OLX Group, din care fac deja parte OL...

Cât petrec românii în trafic spre locul de muncă

Cât petrec românii în trafic spre locul de muncă
Angajatii din statele membre UE ajungeau la serviciu în 25 de minute, anul trecut, românii petrecând în trafic un timp apropiat de media comunitar,ă care este de 27 de minute, arată Eurostat. Cel mai...

Ce spune Florin Cîțu despre datoria publică a țării

Ce spune Florin Cîțu despre datoria publică a țării
Datoria publică a României a crescut cu 7% în acest an, mult sub media statelor comunitare, unde aceasta s-a mărit cu 20%, potrivit ministrului Finanțelor, Florin Cîțu.  "În medie, datoria publică a...

Care sunt domeniile de activitate cu cele mai mari salarii

Care sunt domeniile de activitate cu cele mai mari salarii
Cele mai plătite joburi din România sunt în domeniile pharma și tehnologia informației, unde veniturile lunare se situează peste media pieței, potrivit studiului "Total Remuneration Survey",...

Economia românească lovită de pandemie. Care este soluția ieșirii din criză

Economia românească lovită de pandemie. Care este soluția ieșirii din criză
Restricțiile impuse din cauza pandemiei de coronavirus ar putea însemna închiderea a peste 300.000 de afaceri și rămânerea pe drumuri a circa 500.000 de oameni. Efectele crizei economice s-ar putea resimți de...

APIA a plătit renta viageră agricolă pe 2019. Care a fost suma alocată

APIA a plătit renta viageră agricolă pe 2019. Care a fost suma alocată
Suma totală plătită pentru renta viageră agricolă pentru 2019 se ridică la 46,75 milioane de lei pentru 37.532 de beneficiari, a transmis Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură...

Peste 80% dintre persoanele care își caută un loc de muncă prin AJOFM-uri au 4 clase primare

Peste 80% dintre persoanele care își caută un loc de muncă prin AJOFM-uri au 4 clase primare
Peste 80% dintre persoanele care își caută un loc de muncă prin AJOFM-uri au doar 4 clase primare. Acestea ar putea avea șansa de a se intregra pe piața muncii după urmarea unor cursuri de formare prin modifi...

Calendarul evaluărilor. Cum se prezintă ratingul României

Calendarul evaluărilor. Cum se prezintă ratingul României
Principalele agenții de evaluare financiară își vor anunța, în perioada imediat următoare, noile estimări privind ratingul de țară al României. Potrivit calendarului pe anul 2020, agenția Fitch își va...

Ultimele trei zile pentru sprijinul anti-pandemie

Ultimele trei zile pentru sprijinul anti-pandemie
Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură (APIA) atenționează că data limită de depunere a cererilor în cadrul Măsurii 21 - „Sprijin temporar cu caracter excepțional acordat fermierilor și...

Finanţele propun o nouă eşalonare a datoriilor

Finanţele propun o nouă eşalonare a datoriilor
La câteva luni distanță de la apariția Ordonanței de Urgență a Guvernului (OUG) nr. 69/2020, prin intermediul căreia contribuabilii pot beneficia de anularea dobânzilor și penalităților aferente...
Serviciul de email marketing furnizat de