x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Ministrul Transporturilor: Se lucreaza la 169 kilometri de autostradă

0
26 Iul 2018 - 22:04
Ministrul Transporturilor: Se lucreaza la 169 kilometri de autostradă


România are în prezent 13 şantiere care însumează 169 kilometri de autostradă în execuţie, şantiere care în ultimele 6 luni au beneficiat de un aport important din partea ministerului şi al companiei de drumuri, a declarat joi, la Antena 3, ministrul Transporturilor, Lucian Şova. 

 

"În 6 luni am eliminat toate barierele administrative care stăteau în calea antreprenorilor în vederea dezvoltării activităţilor pe aceste şantiere. Este vorba de faptul că am emis peste 110 de acte normative, ordine de ministru, Hotărâri de Guvern, autorizaţii de construcţie astfel încât pot afirma că este prima dată în România de după 1989 când în calea şantierelor deschise statul nu mai stă cu nimic", a subliniat şeful de la Transporturi. 

Acesta a arătat că, până acum, o parte din întârzieri au fost imputabile statului, pentru că nu a reuşit să pună la dispoziţia antreprenorilor coridoarele de expropriere, de exemplu, la timp şi în condiţiile contractului, lucruri care au generat costuri suplimentare şi multă pierdere de timp. 

"Am reuşit să elimin aceste bariere, iar pentru mine acesta este cel mai important succes al lunilor care au trecut", a menţionat Şova. Cât priveşte autostrada Lugoj - Deva, ministrul a arătat că nu crede că lotul 3 va fi finalizat la termenul asumat de constructor, respectiv până la finele acestui an. 

"Astăzi, pe Lugoj-Deva pot să spun că, în conformitate cu graficele de execuţie, ar trebui ca până la sfârşitul acestui an să fie terminate loturile 3 şi 4. Nu mă aştept şi nu sunt încurajat deloc să cred că pe lotul 3, unde lucrează antreprenorul spaniol, în principal, acest lucru se va întâmpla. Am speranţe cu privire la unele evaluări pe care le facem cu privire la lotul 4. Ne pregătim să luăm măsuri astfel încât dacă acest lot va fi gata să poată fi dat în exploatare cât mai repede" a precizat Şova. 

El a menţionat că pe Lugoj - Deva este un lot pe care se lucrează foarte bine şi este un antreprenor român care probabil că îşi va respecta termenele contractuale privind darea sa în folosinţă. Pe lotul de autostradă pe care lucrează un antreprenor spaniol au fost grave dificultăţi privind calitatea lucrărilor. 

"L-am monitorizat de o manieră foarte exigentă. Azi înregistrează o serie de progrese însă mult sub aşteptările pe care le am şi eu şi compania de drumuri din perspectiva asumărilor contractuale pe care le are. Mai este acel segment scos din contract din cauza avizului de mediu care a generat o serie de schimbări de soluţii tehnice. Tradiţional e denumit sectorul cu urşi. Avem pregătită şi documentaţia de licitaţie pentru construcţia tunelurilor care să răspundă exigenţelor de mediu de astăzi", a mai spus ţeful de la Transporturi. 

El a reafirmat că gradul de mobilizare al antreprenorilor străini care lucrează nu numai pe acest lot ci şi pe altele este mult diferit faţă de ceea ce au pus în acte când au participat la licitaţie. 

"Au venit la licitaţie cu experienţa, cu palmaresul din ţările lor de origine, ale firmelor mamă însă în calitate de terţi susţinători, au câştigat aceste licitaţii, de multe ori preţul cel mai mic fiind foarte important în ofertă şi după aceea nu au lucrat. Nu există niciun lot în România pe care astăzi antreprenorii străini să lucreze cu utilajele pe care le-au declarat în ofertă", a afirmat ministrul. 

În noua lege a achiziţiilor publice, firma mamă, terţul susţinător, îşi asumă toate obligaţiile pe care le are şi firma care ofertează în România, chiar dacă este o subsidiară a sa. Până acum aceasta nu era o obligaţie legală. 

În ceea ce priveşte tronsonul de autostradă Sebeş-Turda, ministrul Transporturilor a subliniat că pe lotul 3 au fost descoperite neconformităţi, care sunt în curs de remediere, şi că Loturile 3 şi 4 ar putea fi recepţionate săptămâna viitoare, în timp ce loturile 1 şi 2 vor fi deschise în vara anului viitor. 

"Sunt 2 loturi despre care se spune că sunt gata de mult timp (...) Am controlat la Şebes-Turda lotul 3 şi s-au descoperit o serie de neconformităţi pe care azi constructorul le remediază. Este vorba de nişte frezări, de turnat asfalt din nou. Este vorba, de asemenea, de prelungirea unor termene de garanţie. La lotul 4 se ajunge la 10 ani, de la 4 ani, la lotul 3 se ajunge de la 4 la 6 ani şi, pe un anumit segment, de asemenea la 10 ani, pentru că există suspiciunea că ar trebui să responsabilizăm mai mult constructorii şi în aceste luni acest lucru am făcut. Am negociat cu ei, pentru că din dronă arătau minunat însă pe şosea erau zone fie cu rogozitate necorespunzătoare, fie cu planeitate necorespunzătoare. Se termină şi această reasfaltare. Sunt foarte supărat pentru că de fapt practic nu recepţionăm o autostradă nouă ci autostrada reparată. Nu pot să fac abstracţie de faptul că prima maşina care va circula în mod oficial pe aceste segmente nu va circula pe un drum nou ci pe anumite segment reparate. Cu mine nu se poate aşa ceva. Le recepţionez pe astea în condiţiile astea, pentru că tehnic, legal se poate, dar nu pot să mă fac că nu văd că luăm nişte produse deja reparate. Pe Sebeş-Turda, loturile 3 şi 4, cele două loturi vor fi deschise traficului săptămâna viitoare, celelalte două, 1 şi 2, vor fi deschise, nu numai conform graficelor, ci şi modului în care am evaluat nu numai eu, ci şi compania şi alţi experţi, ritmul lucrărilor şi mobilizarea, dacă îşi menţin acest ritm, vara anului viitor este un termen rezonabil şi pentru Sebeş-Turda integral", a explicat ministrul Transporturilor. 

Acesta a subliniat că nu va merge la inaugurare ci va da un comunicat în momentul în care vor fi gata. 

"Nu merg la inaugurări, vom da un comunicat, aşa cum dăm comunicat şi pentru 144 de kilometru de cale ferată modernizată pe care deja îi recepţionăm şi se vor deschide traficului. Apropo de sprijinul şi colaborarea cu preşedintele Liviu Dragnea, nu îmi propun să îi ofer inaugurări, îmi propun să îi ofer oportunitatea de a evalua o situaţie la un anumit moment şi progresul înregistrat după câteva săptămâni sau o lună", a mai spus şeful de la MT. 

Pe de altă parte, referitor la autostrada Sibiu-Piteşti, Lucian Şova a anunţat că miercuri a fost depus studiul de evaluare adecvată pentru acordul de mediu şi că, potrivit acestuia, vor trebui făcute două viaducte pentru mamiferele mari şi că până la finele anului va fi obţinut acordul de mediu. 

"Ieri a fost depus studiul de evaluare adecvată, ultimul document care ţine de acordul de mediu. Am descoperit că în cadrul acestui document ni se recomandă să facem două viaducte, două construcţii care trec peste DN7, peste calea ferată şi peste râul Olt, fără să atingă autostrada, dar din perspectiva evaluării de mediu sunt absolut necesare, sunt finanţabile pe fonduri europene. Vor fi pentru mamifere mari. Este finanţabil din fonduri europene, ne dau banii, apreciază că este nevoie, de ce să nu lucrăm în sensul acesta? Am fost la comitetul de monitorizare pe POIM (Programul Operaţional Infrastructură Mare n.r), la reuniunea de acum cred că o lună, am avut un subcomitet de monitorizare la Ministerul Transporturilor, cu directorul direcţiei din cadrul directoratului Corinei Creţu (Comisarul european pentru politică regională n.r), cu alţi experţi, cu societatea civilă. La subcomitetul de monitorizare toate ONG de mediu au apreciat poziţia mea, a ministerului, a constructorului, în care am zis: da, ne asumăm şi aceste viaducte, le construim, le prindem în proiect, să fie un proiect prietenos cu mediul (...) dacă tot primim bani de ce să nu lucrăm mai bine. Până la sfârşitul anului vom avea acordul de mediu, deşi n-am mai pus deloc în discuţie, deşi a fost un curent de opinie care îndemna să începem iar controverse cu Jaspers, cu firma care a făcut acest studiu de evaluare adecvată, şi să încercăm să scoatem aceste viaducte. Nu facem acest lucru. Vom avea acord de mediu", a explicat ministrul, subliniind că acordul de mediu este principalul obstacol ce împiedică începerea lucrărilor. 

El a adăugat că lotul 4 al autostrăzii este "matur", nu ridică probleme de geologie speciale şi poate fi scos la licitaţie repede, şi că "dacă declarăm câştigătorul pe 1 şi 5 ar putea să nu fie prea departe momentul în care să mergeţi pe jos până la primul excavator de la şantierul de pe Sibiu-Piteşti". 

Întrebat despre drumul expres Piteşti-Craiova, ministrul a spus că DRDP Craiova va începe să construiască o "undă verde" în Balş, pentru a permite decongestionarea traficului în oraş. 

"Eu la începutul mandatului am promis că vom face un lucru mic, dar important, o undă verde în Balş, astfel ca măcar acolo camioanele să nu stea. Deja e făcută licitaţia, avem câştigătorul, începe DRDP Craiova să construiască această undă verde. Practic drumul naţional trece prin centrul Balşului, sunt semafoare..Vom face o sincronizare pe cheltuiala companiei astfel încât, atunci când s-a pus verde la un capăt al Balşului acel camion să iasă din Balş, să nu mai stea", a menţionat Lucian Şova. AGERPRES

Citeşte mai multe despre:   Lucian Șova,   ministrul transporturilor,   kilometri autostrada,   lugoj-deva,   sebes-turda

 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

În zece ani, importurile de pâine au crescut de opt ori

În zece ani, importurile de pâine au crescut de opt ori
România şi Polonia merg umăr la umăr la producţia de grâu, cu o medie anuală de 9-10 mi­lioane de tone, re­zul­tat cu care îşi dispută mereu un loc în top cinci european, însă echi­librul se rupe...

BNR a decis menținerea dobânzii de politică monetară la 1,25% pe an

BNR a decis menținerea dobânzii de politică monetară la 1,25% pe an
Banca Naţională a României (BNR) a decis menţinerea ratei dobânzii de politică monetară la 1,25% pe an şi păstrarea nivelurilor actuale ale ratelor rezervelor minime obligatorii pentru pasivele în...

A fost semnat contractul pentru realizarea lotului 2 al centurii Capitalei

A fost semnat contractul pentru realizarea lotului 2 al centurii Capitalei
Contractul pentru proiectarea şi execuţia lotului 2 al autostrăzii de centură a Bucureştiului, a fost semnat, după cum a anunţat ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, pe Facebook. "Încă o...

Libra Internet Bank vrea să emită obligaţiuni de 40 de milioane de euro

Libra Internet Bank vrea să emită obligaţiuni de 40 de milioane de euro
Libra Internet Bank vrea să emită obligaţiuni de cel mult 40 de milioane de euro, cu o rată a dobânzii fixă sau variabilă. Decizia a fost aprobată de acţionari în Adunarea Generală din 16...

PIB-ul României va crește cu 5,1% în 2021. Inflația va ajunge la 2,9%

PIB-ul României va crește cu 5,1% în 2021. Inflația va ajunge la 2,9%
PIB-ul României va crește cu 5,1% în acest an și cu 4,9% în 2022, conform previziunilor economice de primăvară ale Comisiei Europene. În privința inflației, România va ajunge la 2,9%, fiind urmată...

Daniel Dines discută cumpărarea unui pachet de acţiuni în One United Properties

Daniel Dines discută cumpărarea unui pachet de acţiuni în One United Properties
Daniel Dines, CEO UiPath, companie evaluată la peste 35 miliarde dolari prin listarea la Bursa de la New York, este în discuţie să intre în afacerea One United Properties, conform unor surse de pe piaţa...

Expunerea băncilor străine pe România şi-a accelerat creşterea în T4/2020 - analiză

Expunerea băncilor străine pe România şi-a accelerat creşterea în T4/2020 - analiză
Expunerea băncilor străine pe România a crescut într-un ritm accelerat în ultimul trimestru de anul trecut, de la 12,8% în T3 la 20% în T4, până la 29 mld. dolari (nivelul maxim din septembrie 2016), evoluţie...

„Rabla pentru electrocasnice” începe vineri. Programul se desfășoară în trei etape

„Rabla pentru electrocasnice” începe vineri. Programul se desfășoară în trei etape
Ministerul Mediului a anunțat marți că programul „Rabla pentru electrocasnice”, care începe vineri, se va desfășura în trei etape. Potrivit Ministerului Mediului, prin acest program oricine dorește să...

Acțiunile UiPath scad semnificativ pe bursă și ajung aproape de prețul de listare

Acțiunile UiPath scad semnificativ pe bursă și ajung aproape de prețul de listare
Compania UiPath, fondată în România, a avut cea mai slabă zi de până acum la Bursa din New York. Acţiunile au închis şedinţa de luni cu un minus de 5,2%, la 65 de dolari şi se apropie de preţul...

ROBOR la 3 luni scade după două săptămâni de stagnare

ROBOR la 3 luni scade după două săptămâni de stagnare
Indicele ROBOR la 3 luni a scăzut, astăzi, la 1,54%, după ce în ultimele 16 zile a stagnat la cotaţia de 1,59%. În funcţie de acesta se calculează dobânzile variabile pentru creditele în...

80% dintre angajații HoReCa s-au vaccinat anti COVID-19

80% dintre angajații HoReCa s-au vaccinat anti COVID-19
Circa 80% dintre angajaţii HoReCa s-au vaccinat anti COVID-19, motiv pentru care restriicțiile impuse acestui sector ar trebui ridicate, este de părere Daniel Mischie, preşedintele Organizaţie Patronale a...

Pensiile private, performerele crizei

Pensiile private, performerele crizei
La finalul primului trimestru al anului 2021 fondurile de pensii private obligatorii au înregistrat o creștere cu o treime a activelor totale, în raport cu aceeași perioadă a anului trecut, depășind astfel pragul...

Gazul din Marea Neagră ar putea atrage 13 miliarde de euro în zece ani

Gazul din Marea Neagră ar putea atrage 13 miliarde de euro în zece ani
Gazul din Marea Neagră ar putea atrage 13 miliarde de euro în zece ani. Christina Verchere, CEO al OMV Petrom: „Timpul nu este de partea noastră. Tot auzim cuvinte frumoase, dar este momentul pentru...

Economia României își revine dar se adâncesc dezechilibrele

Economia României își revine dar se adâncesc dezechilibrele
Economia îşi revine dar se adâncesc dezechilibrele. Deficitul comercial a crescut în luna martie 2021 cu aproape 22%, după majorarea exporturilor şi a importurilor cu 20%. Exporturile României au crescut...

Mai multe oferte pentru construirea lotului 2 al Autostrăzii Lugoj-Deva

Mai multe oferte pentru construirea lotului 2 al Autostrăzii Lugoj-Deva
Pentru construirea lotului 2, în lungime de 9 kilometri, al Autostrăzii Lugoj - Deva au fost primite nouă oferete de la companii din România, Grecia, Turcia, Spania şi Italia, transmite CNAIR. Ofertanţii...
Serviciul de email marketing furnizat de