x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Bugete de peste 100 de milioane de euro nu se mai dau prin diferite beneficii și tichete cadou. Ce soluții ar avea companiile

0
Autor: Sonia Vântu 02 Iun 2021 - 12:50
Bugete de peste 100 de milioane de euro nu se mai dau prin diferite beneficii și tichete cadou. Ce soluții ar avea companiile


Bugete cumulate de peste 100 de milioane de euro, pregătite special la început de an de o mare parte din companiile din România, producători și distribuitori, pentru impulsionarea echipelor de vânzări ale partenerilor, stau blocate, după ce statul a impus plata contribuțiilor sociale pentru orice tip de beneficii, inclusiv tichete cadou, acordate angajaților de către terți. Cum se poate debloca această situație? Câți bani mai ajung la vânzătorul de la raft? Care e alternativa? Ar trebui companiile să dezvolte o nouă relație cu firma parteneră pentru servicii de promovare și marketing? Sunt câteva dintre întrebările la care acest articol își dorește să răspundă.

 

Incertitudinea taxării beneficiilor oferite angajaților din vânzări de alte firme decât angajatorul s-a clarificat, cel puțin pe hârtie, la sfârșitul lunii februarie, când statul a introdus în Codul Fiscal obligativitatea plății contribuțiilor sociale la acordarea acestora, inclusiv cele acordate de către terți angajaților altor companii.

Specialiștii spun că relația directă dintre agentul de vânzări și o firmă terță care își promovează un produs va dispărea treptat. În continuare, una dintre cele mai plauzibile soluții pentru deblocarea bugetelor de sute de milioane de euro este întărirea parteneriatelor și loializarea companiilor ca întreg, nu doar echipele de vânzări, adaugă aceștia.

„Decizia Guvernului de a impozita și de a aplica contribuții sociale la beneficiile pe care companiile le ofereau partenerilor sau agenților de vânzări externi, pentru stimularea vânzărilor a făcut ca bugete totale de peste 100 de milioane de euro să rămână blocate, iar beneficiarii lor - vânzătorii,  au fost loviți cel mai tare de această decizie. Valoarea mare a taxelor, pentru ceea ce e în fond o campanie de marketing și modul foarte complicat de declarare și încasare a acestor taxe, vor ține blocate în viitor aceste bugete iar acest lucru se va reflecta în principal în vânzări și în implicarea scăzută a vânzătorilor”, a declarat Andrei Dumitrel, co-fondatorul My Benefits, o platformă de beneficii care folosește ideea de gamification.

 

 Încă din anii trecuți, ANAF a pornit o serie de controale la sute de companii cu privire la acest subiect, mare parte din rapoartele de inspecție fiscală fiind atacate în instanță, în condițiile în care obligau, pe baza unei legislații ambigue, compania să plătească contribuții sociale pentru tichetele cadou acordate în ultimii ani. „O serie de verificări au fost deja finalizate în trimestrul IV al anului precendent care s-au concretizat în stabilirea, chiar și încasarea, unei sume de circa 100 milioane lei. Ideea este că au fost verificate circa 10% din companiile care fac parte din ținta noastră, din eșantionul selectat, în funcție de cuantum. La cele 1.300 de companii sunt analize de risc în derulare. Evident că vom stabili aceste sume și vom colecta acești bani în mod eșalonat sau, mă rog. Pe acest subiect vă sfătuiesc să vă faceți o analiză profundă a modului în care s-au fiscalizat aceste sume”, a afirmat președintele ANAF, Mirela Călugăreanu, la începutul anului trecut.

Pe scurt, s-au făcut și abuzuri este argumentul oficialilor ANAF.

 

„Trebuie să fim extrem de deschiși și foarte sinceri chiar dacă sunt și niște lucuri în activitatea noastră care nu fac bucurie, apropo de darurile grecilor, într-adevăr s-a realizat o evaluare a fenomenului. Numai în ceea ce privește anul financiar 2018 evaluarea a pus în evidență tranzacții de peste un miliard de lei cu tichete cadou. Companiile care au tranzacționat aceste tichete cadou sunt în jur de 30.000 la nivel național. Segmentul cel mai important, unde s-au derulat 70% din aceste sume, îl reprezintă un număr de circa 1.300 de companii”, declara, în februarie 2020, președintele ANAF, Mirela Călugăreanu.

 

Problema ținea de ambiguitatea din legislație privind tratamentul fiscal pentru companiile care acordă angajaților parteneri tichete cadou pentru a stimula vânzările, spun specialiștii. Cum plătești contribuții pentru angajații altei companii? 
După ce a fost sesizată problema, în februarie 2020, Doru Dudaș, fost director general al Ministerului Finanțelor a recunoscut că acțiune de amploare de control a ANAF este inadmisibilă. „Când eu am dubii cu privire la modul de aplicare a legii. Asta face parte din pregătirea oricărei acțiuni de control tematic care vizează un anumit sector economic, o anumită prevedere, un anumit fenomen care apare în aplicarea legislației fiscale la un moment dat”, spunea el, la acea vreme, potrivit Hotnews.

 

Neclaritatea venea chiar din lege.

 

„În 2018 a fost un prim facelift al legii speciale (193/2006) care nu schimbă substanțial ceea ce știam până atunci, doar face o delimitare mai clară între tichetele cadou acordate angajaților și excepția care este formulată prin posibilitatea acordării acestor tichete și altor categorii de beneficiari tot pentru destinațiile care erau prevăzute anterior în legea 193/2006, respectiv campanii de marketing, studiul pieței, promovare, protocol și așa mai departe”, a explicat, în luna martie, în cadrul unei conferințe, Mitel Spătaru, tax partner la Crowe. Regimul fiscal a rămas neschimbat, nu au fost definite categoriile de beneficiari și situațiile în care se pot acorda tichetele cadou, altele decât cele în care sunt implicați salariații. În 2021 avem o nouă încercare de modificare a legislației fiscale prin legea 296/2020 prin care în Codul fiscal se aduc prevederile care există în legea specială. Avem calificat ca venit din alte surse, tichetul cadou pentru campanii de marketing, studiul pieței, protocol, reclamă și publicitate, altele decât cele reglementate la partea de venituri din salarii. De asemenea, s-a specificat că cel care acordă tichetele cadou trebuie să aibă o evidență nominală care să cuprindă anumite informații minimale. Pe partea de impozit pe salarii, la rețineri, se mai aduce o nuanță, respectiv cum se rețin impozitul și contribuțiile sociale atunci când avem un avantaj primit de la un terț.

Soluții

 

Potrivit specialiștilor de la My Benefits, noua abordare în materie de incentivare, după schimbările operate în Codul Fiscal, este de a îndrepta focusul de la campaniile B2C la cele B2B. „Continuăm să ne consiliem clienții către soluții care pot fi aplicate fără emoții din punct de vedere fiscal. Iar focusul în acest moment este să ne îndreptăm de la campaniile B2C către campaniile de B2B”, a explicat Andrei Dumitrel.

 

 

Potrivit acestuia, stimulentele ajută la crearea de parteneriate semnificative B2B bazate pe loialitate și valoare. „Noi adaptăm o varietate de programe care ajută la crearea de relații puternice între companii: stimulente de vânzări ale distribuitorilor, programe de fidelizare a canalelor de distributie, programe de recompensare pentru parteneri”, a adăugat co-fondatorul My Benefits.

 

Campaniile de incentivare non-cash influențează în mod direct rezultatele financiare ale companiilor.

„Programele targetate de stilmulare/ insentivare pot defini successul unei afaceri și este vital ca strategia de vânzaăi abordată să includă recompesarea celor care au performanță crescută. Recomandarea noastră, în general, către soluțiile non-cash, deoarece acest model este știintific demonstrat că duce la o loialitate față de brandul companiei pe termen lung, pe când cash-ul este vșzut foarte tranzacțional și ocupă putin timp memoria beneficiarului”, explică Andrei Dumitrel.

 

Potrivit acestuia, în platforma My Benefits, toate soluțiile sunt personalizate. „Platforma este white-label și preia în mare parte identitatea vizuală a clientului și este integrată în site-ul companiei, astfel încât asocierea să fie 100% cu brandul companiei nu cu un terț.

Tipurile de programe sunt oricum personalizate pe profilul si modelul de business al clientului. Facem împreună o analiză care să genereze cel mai bun program pentru compania respectivă”, a conchis antreprenorul.  

 


 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Restanțele la creditele în lei au crescut în august 2021. Ce s-a întâmplat cu creditele în valută

Restanțele la creditele în lei au crescut în august 2021. Ce s-a întâmplat cu creditele în valută
Valoarea totală a restanțelor la creditele în lei ale populației și companiilor a ajuns la 4,58 miliarde de lei în august 2021, cu 1,23% mai mare comparativ cu luna precedentă. Creditele în valută s-au redus la...

UPDATE Veste ULUITOARE din Regatul Unit. Ce au decis autoritățile britanice pe piața muncii

UPDATE Veste ULUITOARE din Regatul Unit. Ce au decis autoritățile britanice pe piața muncii
Hotărârea autortăților de la Londra de a emite circa 5.000 de vize temporare doar pentru șoferii de camion din străinătate este o soluție pe termen scurt  care nu va rezolva problema. Mai mult, riscă să...

BVB a încheiat în urcare ședința de vineri. Tranzacții de 216 milioane de lei

BVB a încheiat în urcare ședința de vineri. Tranzacții de 216 milioane de lei
Tranzacțiile la Bursa de Valori Bucureşti (BVB) au fost de circa 216 milioane de lei, vineri. Ședința s-a încheiat cu majoritatea indicilor în urcare.  Dintre acestea, 140,43 de milioane de...

Companiile estimează creșteri salariale. Cu cât vor crește veniturile românilor

Companiile estimează creșteri salariale. Cu cât vor crește veniturile românilor
Companiile anticipează creşteri salariale de 5% pentru acest an şi 2022, cel mai mare avans fiind aşteptat în retail şi industria producătoare auto, angajatorii orientîndu-se către asigurări de...

Curățenia în spațiile de birouri și igiena personală au fost introduse în planurile de business

Curățenia în spațiile de birouri și igiena personală au fost introduse în planurile de business
Anul 2020 ne-a forțat o perspectiva nouă din care să privim sănătatea individuală și colectivă, subliniindu-i importanța atât pentru asigurarea predictibilității, productivității și competitivității la...

Tartorii McKinsey: compania-sectă din buricul economiei mondiale

Tartorii McKinsey: compania-sectă din buricul economiei mondiale
Galerie Foto Firma McKinsey „consiliază” 90 din cele 100 cele mai mari companii de pe lista revistei Fortune și zeci de guverne din varii locuri de pe mapamond. Noi recruți sunt selectați din rândurile bursierilor Rhodes...

Care sunt cele mai populare jocuri de noroc

Care sunt cele mai populare jocuri de noroc
Cazinourile fizice și online se bucură de un succes imens, iar industria jocurilor de noroc la nivel global are un avânt fără precedent. Oameni din toată lumea, cu ocupații diferite, din diverse straturi sociale...

Cazul City Insurance. Ce se va întâmpla cu cele 160.000 de dosare de daună

Cazul City Insurance. Ce se va întâmpla cu cele 160.000 de dosare de daună
Fondul de Garantare a Asiguraţilor (FGA) este în proces de preluare a celor 160.000 de dosare de daună ale City Insurance, spune Valentin Ionescu, director la Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF),...

Preferințele Generației Z. Cât de importanți sunt banii pentru tinerii români

Preferințele Generației Z. Cât de importanți sunt banii pentru tinerii români
Generația Z face achiziții echilibrate, în online și offline, deoarece aproximativ 51% dintre tineri și-au propus să economisească iar 48% vor să câștige mai mulți bani în acest an, arată studiul...

Dezvoltarea sustenabilă: ce înseamnă și cum o putem integra în aspectele importante ale vieții

Dezvoltarea sustenabilă: ce înseamnă și cum o putem integra în aspectele importante ale vieții
Dacă ar fi să găsim o definiție a ceea ce înseamnă „dezvoltare sustenabilă”, unul dintre punctele de reper pe care ni le putem lua este raportul Brundtland din 1987 al Comisiei mondiale pentru mediu și...

Investigație de amploare pe piața de carte. Posibile ilegalități ale unor edituri cunoscute

Investigație de amploare pe piața de carte. Posibile ilegalități ale unor edituri cunoscute
Consiliul Concurenţei investighează un posibil comportament anticoncurenţial al unor societăți de pe piaţa furnizării de carte din România, scrie Ziarul Financiar. Companiile investigate sunt Editura...

Ce este procesul de overselling si cum il practica firmele de web hosting?

Ce este procesul de overselling si cum il practica firmele de web hosting?
Practica de overselling este utilizata frecvent de companiile de web hosting si presupune vanzarea de resurse care nu sunt disponibile pe server. Furnizorul de hosting se bazeaza pe faptul ca majoritatea site-urilor nu...

Creditul neguvernamental a crescut cu 1% în august 2021

Creditul neguvernamental a crescut cu 1% în august 2021
Creditul neguvernamental a crescut  cu 1% în august 2021,  faţă de iulie 2021, respectiv 0,8% în termeni reali, ajungând la 309,7 miliarde de lei, arată BNR. Creditul în lei...

Valoarea economică a industriei de jocuri din Macau scade ca urmare a coronavirusului

Valoarea economică a industriei de jocuri din Macau scade ca urmare a coronavirusului
Potrivit raportului al Inside Asian Gaming care citează infοrmații oficiale al Biroului de recensământ și statistici al enclavei, surplusul brut deținut de cele nouă entități licențiate să opereze o Fοrmă...
Serviciul de email marketing furnizat de