Intrucât asigurările autor nu aduc profit, ba mai mult, trag în jos business-ul firmelor de asigurări, compania Platinum Asigurări-Reasigurări (fosta Clal Asigurări) a decis construirea unui portofoliu bazat pe produse de asigurare non-auto.
"Piaţa de asigurări românească experimentează o perioadă convulsivă, datorată în principal pierderilor incrementale înregistrate de asigurători, provenind în principal din asigurările auto. România are cel mai neprofitabil segment de asigurări generale din Europa Centrală şi de Est, cu o marjă de profit din activitatea tehnică avansând prea puternic către rezultate negative", a declarat Efraim Naimer, CEO Platinum.Potrivit acestuia, asigurările auto duc la mărirea bazei de clienţi insă rata daunei şi costurile de achiziţie sunt prea mari. Oportunităţi pe piaţa de asigurări din Romania sunt văzute pe segmentele incă neacoperite, precum asigurări de proprietăţi şi de răspunderi civile, asigurări navale şi maritime, asigurări de aviaţie, de credite şi garanţii, dar şi asigurări medicale.
Piaţa asigurărilor a încheiat anul 2009 cu un volum de prime brute subscrise de 8,837 miliarde de lei, în scădere cu 1,1% comparativ cu 2008.