Creșterea este peste estimările anterioare de 4,8% în zona euro.
Însă aceasta a fost influențată de avansul de 12,7% a vânzărilor de combustibili și de 9,6% a produselor nealimentare. Vânzările de mâncare au scăzut cu 1,5%.
Cel mai mult au urcat vânzările din Slovenia 21,7%, Slovacia 16,5% şi Portugalia 15,9%.
De la o lună la alta, comerțul cu amănuntul a crescut cu 0,3% în zona euro şi în UE. Şi în acest caz, vânzările cu amănuntul
În România vânzările au avut o creştere peste media din UE, de 0,4% în februarie, după ce în ianuarie au scăzut cu 0,7%. În UE, vânzările cu amănuntul au fost provocate de creşterea cu 3,9% a vânzărilor de combustibili şi de avansul cu 0,4% al vânzărilor de produse nealimentare. Cele de produse alimentare, băuturi şi ţigări au scăzut cu 0,4% comparativ cu luna anterioară.
Cifra de afaceri la comerțul cu amănuntul, serie brută, în februarie 2022, față de februarie 2021, a crescut cu 5,5%. Pe serie ajustată, afacerile din comerţ au crescut cu 8,5%, arată datele INS.