x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Cum să deschizi o firmă de curierat în 2023

Cum să deschizi o firmă de curierat în 2023

10 Ian 2023   •   15:31
Cum să deschizi o firmă de curierat în 2023
Sursa foto: Unsplash.com

Vrei să înființezi un serviciu de curierat? Ne bucurăm că ești aici și că vrei să te informezi. De ce? Cheia pentru a începe o afacere de curierat cu succes este planificarea meticuloasă în fiecare etapă, iar noi te vom ajuta să începi.

Pentru a demara un serviciu de curierat, trebuie să găsești clienți, apoi să planifici costurile și provocările legate de găsirea acestor clienți înainte de a te lansa cu succes. Învață despre piața țintă, zona de servicii și concurență înainte de a începe o afacere de succes în domeniul serviciilor de curierat.

Cercetează-ți piața țintă

Înțelege în profunzime zona ta și baza de clienți pe care o vei servi, inclusiv nevoile și dorințele acestora, precum și problemele pe care le-ar putea rezolva afacerea. Va trebui să fii flexibil, să înțelegi că în timp ce o persoană va avea nevoie să transporte piese auto la Cluj-Napoca, de exemplu, o alta ar putea primi jucării în București. Caută să răspunzi la fiecare dintre următoarele întrebări, astfel încât să înțelegi pe deplin pe cine vei încerca să convingi în a deveni client.

Investighează concurența

Efectuează câteva livrări cu ajutorul altor companii de curierat locale pentru a vedea cum funcționează procesul lor de la cap la coadă. Observă cum se descurcă ceilalți și cum ai putea face lucrurile mai bine. Fii atent la blocajele și încetinirile din procesul lor pe care le-ai putea îmbunătăți.

  • Uită-te la modul în care gestionează comunicarea pe diferite platforme - chat live, e-mail, social media sau apeluri telefonice.
  • Investighează cât timp le ia să execute livrarea și dacă există sau nu probleme pe parcurs.
  • Uită-te la structura lor de prețuri pentru a vedea cum se compară cu ceea ce ai gândit pentru afacerea ta.
  • Examinează experiențele altor clienți pentru a vedea dacă sunt consecvenți în ceea ce privește performanța lor.

Dacă înțelegi concurența, va fi mai ușor să înțelegi nevoile clienților tăi și ceea ce poate oferi afacerea ta pentru ei.

Planifică-ți afacerea

Creează un plan de afaceri pe care să îl poți prezenta potențialilor investitori sau creditori și care să ilustreze modul în care înțelegi proprietatea asupra unei afaceri și gestionarea curieratului.

Cumpără sau închiriază consumabilele și angajează personalul de care vei avea nevoie pentru prima săptămână și chiar prima  lună.

Creează o listă cu tot ceea ce vei avea nevoie în prima săptămână, lună și an. Apoi, gândește-te dacă trebuie să le procuri înainte de a deschide ușile sau dacă pot aștepta până după ce vei face primii bani. Trebuie să ai în vedere elementele de pe următoarea listă:

  • vehicule;
  • depozite;
  • uniforme;
  • cărți poștale, cărți de vizită și pliante;
  • calculatoare.

Elaborează un plan de marketing

Planul de marketing face parte din planul de afaceri, dar este în multe privințe un document separat. Planul de marketing și strategia de marketing te vor ghida în ceea ce privește modul de a obține clienți și de a îți dezvolta afacerea. Acesta ar trebui să aibă:

  • Cercetarea pieței-țintă de la prima etapă;
  • Informații despre branding și modul în care acesta poate fi folosit - cum ar fi numele afacerii, vocea, logoul și culorile;
  • Modul în care intenționezi să găsești clienți - fluturași, anunțuri pe rețelele de socializare, recomandări etc.

Lansarea afacerii tale de curierat

O primă modalitate de a găsi clienți este de a începe afacerea propriu-zisă. Cu toate acestea, fără o planificare și fără a începe cu dreptul, noua ta afacere de curierat ar putea să nu treacă nici măcar de primul an. Cu planul de afaceri, documentele, finanțele, echipamentele și angajații pregătiți, este timpul să îți lansezi afacerea.

Gândește-te mai întâi la o lansare ușoară pentru a te asigura că toate procesele sunt pregătite și funcționează. Odată ce este gata, anunță pe toată lumea că ai intrat în afaceri și ești gata de lucru. Anunță alte întreprinderi locale și cere recomandări de la prieteni, dar nu te baza doar pe metoda aceasta. Caută opțiuni plătite cu costuri reduse, cum ar fi marketingul pe rețelele sociale sau în presa locală, iar, dacă ai un buget mai mare, chiar reclame la radio sau TV.

 

Sursă foto: Unsplash

×