Pentru a decongestiona traficul de pe şosele autorităţile s-au gîndit să mute o parte din tirurile de pe şosele pe calea ferată. Astfel, şoferii de tiruri vor putea apela, din septembrie, la transportul de tip RO- LA. Preţul transportului unui TIR pe calea ferată pe ruta Bucureşti-Arad este mai redus decât costul deplasării acestuia pe şosea, respectiv 250 euro, faţă de 320 euro, a declarat Constantin Axinia, subsecretarul de stat în ministerul de resort, la lansarea unui transport experimental pe ruta respectivă.Transportul camioanelor cu trenul durează circa 17 ore, timpii urmând să fie reduşi la zece ore, inclusiv prin scurtarea duratei reviziilor. "Ei fac zece ore doar dacă nu respectă timpii de conducere, altfel, dacă i-ar respecta, distanţa ar parcurge-o în 20 de ore, pentru că regulamentul spune că au voie să conducă patru ore şi jumătate, apoi urmează o pauză de 45 de minute, după care pot conduce iar patru ore şi jumătate şi din nou urmează o pauză de odihnă de 11 ore", a spus Eusebiu Pistru, secretarul de stat în cadrul MTI.
TERMEN. Potrivit declaraţiei oficialului de la MTI, din luna septembrie vor începe transporturi RO-LA regulate. Axinia a adăugat că există discuţii cu Ministerul Mediului, care ar putea aloca bani pentru a subvenţiona acest tip de transport, denumit RO-LA. Directorul general al CFR Marfă, Călin Graţian, a spus că parcul companiei numără 160 de vagoane de tip RO-LA, cumpărate în perioada 2001-2003. Potrivit lui Graţian, CFR Marfă ar putea efectua zilnic trei-patru curse a câte 21 de vagoane. Transportul tirurilor cu trenul nu este o condiţie obligatorie, este doar o alegere facultativă."Nici nu avem vagoane ca să transportăm toate TIR-urile", a afirmat oficialul ministerului.