Pe pietele mature, modelul de afacere de familie este unul cat se poate de serios . Imperii intregi au fost construite pe baza acestei filosofii debusiness si s-au dezvoltat din generatie in generatie. Si Romania ultimilor 22 de ani are un capitol important dedicat afacerilor de familie care s-au ridicat din nimic in domenii 'grele', precum retail, industria bunurilor de larg consum sau IT&C. Unele au fost doar rezultatul unor conjuncturi potrivite, dar altele promit sa urmeze tiparul occidental.
Nu orice om poate fi antreprenor, nu orice antreprenor poate fi si un manager bun si nu orice idee buna se poate transforma intr o aface¬re de succes. Sunt cateva princi¬pii simple pe care oamenii din mediul de busine¬ss le-au testat pe propria piele. Toate arata cat de miscatoare sunt nisipurile pe care calci atunci cand refuzi statutul de angajat si cat de complicat este sa descoperi algoritmul prin care reusesti sa con¬duci afacerea pe care ai gandit-o si ai demarat-o si sa o dezvoltipermanent . Este o jungla in care unii simt ca pot razbate mai usor daca nu sunt singuri, daca au un asociat care sa-i sustina, care sa vina cu abilitati suplimentare, cu resurse financiare si care sa preia o parte din responabilitati.
Pentru a gasi persoana potrivita care sa isi asume acest rol, unii antreprenori cauta candidatul perfect chiar in pro¬pria familie. Sunt zeci de exemple mari care confirma faptul ca aceasta nu este deloc o strategie gresita si alte sute sau chiar mii de afaceri mici, inca anonime, care in cativa ani ar putea sa dea si mai mare putere conceputului de afacere de familie in Romania. .
• Cititi articolul complet pe Income Magazine