Externalizarea de servicii din Occident este şansa de dezvoltare economică a României în acest deceniu. Potrivit unui studiu al PricewaterhouseCoopers, furnizorii de astfel de servicii preconizează că cererea pentru acest tip de servicii va creşte în ritm rapid iar companiile din domeniu deja angajează personal şi investesc în dezvoltare.
Externalizarea de servicii din Occident este şansa de dezvoltare economică a României în acest deceniu. Potrivit unui studiu al PricewaterhouseCoopers, furnizorii de astfel de servicii preconizează că cererea pentru acest tip de servicii va creşte în ritm rapid iar companiile din domeniu deja angajează personal şi investesc în dezvoltare.
„România beneficiază de forţă de muncă ieftină şi bine instruită” era refrenul întâlnit la toate companiile care faceau investiţii în tara noastră înainte de criză.
Iar în România mai multe companii şi-au deschis unităţi în domeniul externalizărilor de servicii. De exemplu EasyCall, fondată în 2002 şi care în 2006 a fost achiziţionată de compania americană Computer Generated Solutions (CGS). Dintre clienţii săi se află AOL, pentru care societatea furnizează servicii de call center.
Trebuie oferite facilităţi
”Nu trebuie să ignorăm faptul că exista o competiţie globală pentru atragerea de investiţii, şi, în acest sens, guvernele şi autorităţile locale acordă stimulente, fiscale sau de altă natură, furnizorilor de servicii externalizate. Astfel, România va trebui să ofere facilităţi, cel puţin la un nivel similar cu alte ţări din Europa Centrală şi de Est, pentru a-şi creşte cota de piaţă în această industrie,” a declarat Dan Iancu, Partener, Servicii de Consultanţă în cadrul PricewaterhouseCoopers România.
Companiile de outsourcing din America de Nord şi India, care au dominat vreme îndelungată această industrie, sunt în prezent concurate tot mai intens de jucători din America Latină, Europa de Est şi Asia, în zone de activitate precum centrele de contact, externalizarea proceselor de afaceri şi externalizarea serviciilor IT, se arată în concluziile studiului PwC şi Duke University .
Studiul, care a cuprins 514 furnizori de servicii externalizate din 50 de ţări, a relevat faptul că industria se transformă ca urmare a apariţiei unor noi furnizori şi a eforturilor companiilor de outsourcing de a se extinde pe noi pieţe.
Acces rapid
”Un studiu recent realizat de compania Manpower pe un eşantion de 41.000 de angajatori din 35 de ţări şi teritorii relevă faptul că mai bine de o treime dintre respondenţi consideră forţa de muncă pe perioadă determinată ca element cheie în strategia lor de resurse umane”, a declarat pentru Jurnalul Naţional Eliza Nechifor, spune Marketing & communication coordinator al Manpower România.
„În timp ce recesiunea se îndepărtează, angajatorii se vor baza tot mai mult pe talente externe, pe angajaţi pe perioadă determinată - indiferent dacă aceştia sunt angajaţi temporari, contractori, personal externalizat sau consultanţi -pentru a-şi atinge obiectivele de business într-o manieră strategică mai flexibilă. Mai mult, forţa de muncă externalizata, numită şi forţă de muncă de contingenţă, oferă companiilor posibilitatea de a avea acces rapid la un personal calificat, care ramâne deficitar în multe domenii” a adăugat ea.
O mare parte a furnizorilor de servicii externalizate se aşteaptă să obţină noi contracte pentru dezvoltarea de sisteme informatice şi prestarea de alte servicii IT în următoarele 18 până la 36 de luni. |n plus, studiul arată că numărul furnizorilor care intenţionează să ofere servicii financiare şi de contabilitate, de resurse umane, precum şi servicii de inovare (ex. cercetare-dezvoltare) s-a dublat faţă de anul precedent. Per total, 62% dintre furnizori au declarat că intenţionează să-şi extindă oferta de servicii.
Concurenţa asiatică
India rămâne liderul pieţei de outsourcing, alte economii emergente caută să se extindă în acest sector. Printre acestea se remarcă eforturile gurvernului chinez, care a desemnat 20 de oraşe drept centre de servicii externalizate într-un efort de a atrage investiţiile străine, în vreme ce guvernul filipinez a declarat outsourcingul o industrie prioritară. Cu toate acestea, numai 16% dintre furnizorii de servicii de outsourcing indieni privesc competiţia din alte economii emergente drept o ameninţare.
Externalizarea serviciilor juridice creşte într-un ritm de 40% pe an în India, acolo unde sunt înregistraţi aproximativ 110 de furnizori de astfel de servicii. Filipine şi Sri Lanka asigură 20% din piaţa serviciilor de consultanţă juridică externalizată.
Citește pe Antena3.ro