x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Piața globală de publicitate va avea o creștere de 8.4% în 2022

Piața globală de publicitate va avea o creștere de 8.4% în 2022

13 Iun 2022   •   17:02
Piața globală de publicitate va avea o creștere de 8.4% în 2022

Piața globală de publicitate va avea o creștere de 8.4% în acest an, în pofida crizei economice, arată un raport GroupM, citat de Reuters.

Avansul nu ia în calcul impactul publicității politice din SUA, care vor aduce venituri de 13 miliarde de dolari în 2022, mai mare față de 12 miliarde de dolari în 2021. 

Piața de publicitate își revine astfel după ce în 2021 a fost stimulată de revenirea consumului și a economiilor afectate de pandemia de COVID-19. 

Motivele creșterii sunt: numărului mai mare al înființării de noi companii mici, care este posibil să îşi facă mai multă publicitate decât firmele pe care le înlocuiesc, firmele de publicitate din economia finanţată de fondurile speculative care vor să crească, publicitatea firmelor chineze.

Motivele frânării avansului sunt încetinirea sectorului de e-commerce şi majorarea dobânzilor.

Estimările arată că eniturile din publicitate pentru platformele digitale vor creşte cu 11,5% în 2022, după un avans de 32% în 2021. Publicitatea digitală va reprezenta 67% din veniturile totale ale industriei în acest an, excluzând publicitatea politică din SUA.

Publicitatea tv ca crește cu 4,4% în 2022, impulsionată de serviciile de streaming susţinute de reclame precum Pluto, divizie a Paramount Global, sau Tubi, proprietate a Fox Corp. Dar aceasta va încetini în următorii cinci ani, mutându-se pe YouTube. 

×
Subiecte în articol: publicitate