Eliminarea taxei de prima inmatriculare ar face ca 30.000-35.000 de romani sa fie dati afara din industria auto autohtona. " Scoaterea taxei de prima inmatriculare ar avea consecinte dramatice atat in plan economic, cat si in cel al impactului asupra mediului inconjurator si al sigurantei rutiere. In plus, vanzarile Dacia s-ar reduce cu 50%, ceea ce inseamna ca 30.000-35.000 de locuri de munca sunt amenintate sa dispara in Romania", a explicat Francois Fourmont (foto), directorul general al Dacia. Avand in vedere noile reglementari prevazute in Codul Fiscal votat anul trecut, compania Dacia a prevazut pentru anul 2007 investitii de circa un miliard de euro. Daca taxa de prima inmatriculare va fi eliminata, vanzarile producatorului autohton vor fi reduse, iar foarte multi investitori care lucrau direct pentru Dacia se vor retrage de pe piata romaneasca. "Am adus in Romania companii de renume, care lucreaza numai pentru Dacia. Am mers pe incredere", a explicat Francois Fourmont.
PARC AUTO. Din cele 3,5 milioane de masini, care constituie parcul auto din Romania, un sfert sunt mai vechi de 20 de ani, circa jumatate au peste 15 ani, iar 60% au peste 10 ani. "In Europa, 90% din poluarea aerului provine de la masinile mai vechi de zece ani", a spus Fourmont. Directorul Dacia crede ca eliminarea taxei ar transforma Romania in lada de gunoi a Europei. Societatea a lansat un apel catre ministrul Mediului si cel al Finantelor. Conform Dacia, solutia ar trebui sa respecte legislatia europeana, sa protejeze industria nationala si sa evite transformarea Romaniei in lada de gunoi a Europei. "Polonia a fost invadata de vehicule de ocazie, iar piata masinilor noi s-a prabusit. In doi ani, in Polonia au intrat 2,5 milioane de masini vechi, din care 1,8 milioane au peste zece ani", a explicat Fourmont.