Românii cheltuie anual în retail 22-25 mld. euro pe bunuri de larg consum, iar cea mai mare parte a acestei sume merge către alimente, anunță Ziarul Financiar
Comportamentul de consum al românilor se schimbă acum mai repede decât oricând altcândva, iar o tendinţă evidentă este aceea de migraţie dinspre gătitul acasă spre mâncatul în oraş sau comandatul de mâncare gata preparată la domiciliu. Această direcţie de mers, care a apărut în timp, odată cu creşterea puterii de cumpărare, face ca piaţa de ospitalitate să câştige teren şi să mănânce din vânzările tradiţionale ale canalului de retail.
„Comportamentul de consum trece printr-o transformare mult mai rapidă faţă de ce am fost noi obişnuiţi să vedem în ultimii 30 de ani. Modul în care ne hrănim se schimbă dramatic. Cât am fost acţionar al Albalact, am făcut produse pentru retail. Retailul a fost partenerul, a fost colaboratorul, câteodată ne-am şi certat pe costuri, dar în general am mers înainte şi am construit. Acum, cred că pentru foarte multe dintre produsele care până mai ieri păreau de retail alte canale încep să devină importante. Multe dintre produsele pe care le fac acum (sub brandul Verdino – n.red.) o să le duc în restaurante mai degrabă decât doar în retail“, spunea recent Raul Ciurtin, fondatorul Verdino, o companie specializată în producţia de alimente alternative la proteina animală. Mai exact, e vorba despre o companie care realizează alimente verzi, din proteină din mazăre. Anterior, Ciurtin a fost acţionarul majoritar al Albalact, grup pe care l-a vândut către Lactalis.
În România, retailul alimentar este una dintre cele mai importante pieţe din economie ca valoare. Românii cheltuie anual în retail 22-25 mld. euro pe bunuri de larg consum, iar cea mai mare parte a acestei sume merge către alimente. Piaţa restaurantelor este evaluată la sub 4 mld. euro, nefiind incluse aici vânzările din baruri ori cafenele sau cele ale firmelor de catering.
(sursa: Mediafax)