x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Românii cheltuie mai mult pe săpun şi mai puţin pe cola

Românii cheltuie mai mult pe săpun şi mai puţin pe cola

28 Mar 2012   •   10:41
Românii cheltuie mai mult pe săpun şi mai puţin pe cola

Cheltuielile pentru bunuri de larg consum s-au majorat anul trecut, in lei, cu 5,4% fata de 2010, dar cresterea a fost generata in principal de inflatie, volumul scazand cu circa 1%, informeaza Mediafax, citand un studiu al companiei de cercetare a pietei GfK Romania.

Segmentul produselor alimentare a crescut cu 12% in valoare, influentat in special de cresterea preturilor. Un trend ascendent au avut si vanzarile de produse de ingrijire personala si de intretinere a locuintei, cu majorari de 7%, respectiv 6%.

Contrar tendintei generale, cheltuielile pentru bauturi (sucuri, cafea, bere, apa) au fost mai mici cu 2% fata de anul precedent.

Dintre alimente, bauturile racoritoare carbogazoase se numara printre categoriile cu cele mai mari scaderi in volum (-9%), urmate de ciocolata tablete (-8%) si cafeaua macinata (-6%). Iaurtul are in continuare o rata de crestere ridicata (4-6%), dar la cresteri de doua cifre ajung doar articolele pentru ingrijirea locuintei (produse universale pentru curatenie +10%, produse pentru spalat geamuri +13%).

Marcile private urmeaza un trend ascendent, acoperind 9% din piata in valoare in 2011, fata de 7% in 2010. Astfel, 95% din gospodariile din Romania au cumparat cel putin o data o marca privata anul trecut.

Categoriile cu cea mai mare pondere a marcilor private raman uleiul pentru gatit si produsele din hartie - prosoape de bucatarie, servetele, batiste.

La nivelul intregii tari, comertul modern castiga teren in dauna celui traditional, fiind responsabil pentru 48% din cheltuielile casnice pentru bunuri de larg consum (fata de 45% in 2010). Cele mai dinamice tipuri de magazine au fost anul trecut hipermarketurile si supermarketurile, care au inregistrat cresteri de 16%, respectiv 14% in valoare, in special datorita atragerii unui numar mai mare de cumparatori.

Studiul are la baza informatii obtinute prin monitorizarea consumului casnic a aproximativ 90 de categorii de produse de larg consum prin intermediul cercetarii de tip Panel de Consumatori a GfK Romania, pe un esantion de 2.200 gospodarii, reprezentativ la nivel national.

×