x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Traficul feroviar: zeci de trenuri cu sute de minute de întârziere

Traficul feroviar: zeci de trenuri cu sute de minute de întârziere

02 Dec 2010   •   18:48

Cea mai mare întârziere a fost înregistrată de Acceleratul de la Baia Mare, care a avut deja o întârziere de 700 de minute, însă trenul nu a ajuns la destinaţie. În continuare echipele lucrează la îndepărtarea arborilor căzuţi pe liniile de cale ferată. Trenurile au întârzieri de sute de minute pe raza regionalelor Bucureşti, Galaţi şi Constanţa, din cauza scurtcircuitelor produse, iar legătura feroviară este blocată pe secţiile Vatra Dornei  ­- Ilva Mică (Regionala CF Iaşi) şi Topliţa  ­- Deda (Regionala CF Braşov).

CF Călători informează că, din cauza precipitaţiilor sub formă de ploaie şi a stratului gros de polei depus pe firul de contact şi pe pantografele locomotivelor, s-au produs scurtcircuite în noaptea de miercuri spre joi. Acestea au provocat defecţiuni la pantografe şi topirea firului de contact pe mai multe secţii de circulaţie de pe raza regionalelor Bucureşti, Galaţi şi Constanţa.

Din această cauză, trenurile au înregistrat întârzieri de sute de minute.

Totodată, întârzieri foarte mari se semnalează la trenurile care circulă pe raza regionalelor Braşov, Cluj şi Iaşi, unde secţiile de circulaţie sunt blocate din cauza sutelor de copaci căzuţi în gabarit şi pe firul de contact.

Singura rută ocolitoare pentru trenurile care asigură legătura feroviară între sudul şi nordul ţării este Paşcani  ­- Adjud  ­- Siculeni  ­- Braşov  ­- Sighişoara  ­- Teiuş  ­­  Cluj, un traseu mai lung, dar singurul care poate permite în această situaţie legătura între cele trei regionale de cale ferată (Braşov, Cluj, Iaşi).

Cele mai mari întârzieri, de sute de minute, se înregistrează la trenurile care circulă spre/dinspre jumătatea de nord a ţării, trenurile care sosesc din partea de sud-est şi sudul ţării ajungând la destinaţie cu întârzieri de 60-90 de minute.

Întârzieri mai mici, de maximum 40 de minute, se înregistrează la trenurile care sosesc din sud-vestul ţării (regionalele CF Timişoara şi Craiova).

Pe raza regionalei CF Braşov este închisă de miercuri, ora 23:37, linia curentă Topliţa – Stânceni din cauza copacilor căzuţi în gabaritul liniei şi pe linia de contact (rupt în urma prăbuşirii copacilor). Totodată, linia Topliţa  ­­  Deda este închisă de joi, ora 8:25, din cauza copacilor căzuţi în gabaritul liniei şi al liniei de contact (rupt în urma prăbuşirii copacilor).

Pentru remedierea deranjamentelor se lucrează cu drezinele pantograf pe secţiile Topliţa  ­- Stânceni şi Stânceni  ­­  Lunca Bradului.

Ca urmare, trenul 549 este anulat pe secţia Topliţa  ­- Târgu-Mureş şi circulă combinat cu trenul 406-1 ca tren 13402 pe relaţia Topliţa  ­­  Braşov  ­- Sighişoara  ­- Războieni  ­­  Cluj Napoca  ­­  Oradea  ­­  Episcopia Bihor, trenul 407-2 este anulat pe relaţia Deda  ­­  Braşov şi circulă pe ruta ocolitoare Deda  ­­  Târgu-Mureş  ­- Războieni  ­­  Teiuş  ­- Braşov.

Trenul 1641 şi 1643 aşteaptă în staţia Topliţa, trenul 1644 circulă pe ruta ocolitoare Războieni  ­­  Bucureşti ca tren 13403, trenul 1642 aşteaptă în staţia Stânceni de la ora 8:30, trenul 366-1 aşteaptă în staţia Gheorghieni.

În ceea ce priveşte situaţia Regionalei Iaşi, linia curentă Cosna  ­- Grădiniţa  ­­  Larion este închisă de la ora 2:19 din cauza copacilor căzuţi în gabaritul liniei şi pe linia de contact. Pentru remedierea deranjamentului se lucrează cu drezine pantograf.

Cinci trenuri staţionează de câteva ore. Acestea sunt trenul 1766, care este oprit în staţia Larion de la ora 1:55, trenul 1838, staţionat în staţia Lunca Ilvei de la ora 6:17, trenul 1833, oprit în staţia Suceava de la ora 8:03, trenul 4205, staţionat în staţia Floreni de la ora 4:48, şi trenul 5704, aflat în staţia Ilva Mare de la ora 6:27.

Pe toate secţiile de circulaţie unde traficul feroviar este închis, echipele de intervenţie desfăşoară lucrări de remediere a defecţiunilor la linia de contact şi pentru îndepărtarea copacilor căzuţi, astfel încât circulaţia trenurilor să poată fi reluată în condiţii normale de trafic, potrivit sursei citate.
×