Marile branduri de fashion de pe piața locală au înregistrat anul trecut afaceri-record, cu mult peste cele din regiune, chiar şi faţă de ţările bogate din UE. Bonul mediu în România e 40 de euro, similar celui din Anglia.
Retailerii de haine deschid magazine pe bandă rulantă în acest an după ce au văzut că profiturile magazinelor Zara, H&M, Bershka sunt pe primul loc în regiune, în ciuda veniturilor mult mai mici. Afacerile grupului suedez H&M în România au depăşit pragul de jumătate de miliard de lei în 2014, după doar patru ani de la venirea pe piaţa locală, şi sunt pe primul loc în regiune.
Cine se mai extinde în acest an
Şi spaniolii de la Zara au înregistrat o cifră de afaceri de 93 milioane euro în 2014 și un profit de 14 milioane euro în cele peste 100 de magazine. Retailerul de modă LC Waikiki, lider pe piaţa din Turcia, va deschide patru noi magazine în România până la finalul anului 2015 şi estimează o cifră de afaceri de 32 milioane dolari pe piaţa românească.
În prezent, compania operează cu 14 magazine în Bucureşti şi alte opt oraşe din România numărul acestora urmând să ajungă la 18, până la finalul anului. LC Waikiki a realizat o creştere de 100% în România, din 2014. Şi britanicii de la Debenhams au venit în Bucureşti şi au deschis două magazine în Bucureşti şi Plaza Mall.
Bucureștenii cheltuie, în medie, 250 de lei lunar pe haine de firmă, conform unui studiu GfK. Peste 70% îşi fac cumpărăturile în mall-uri