Soferii fug de Autostrada Bucuresti - Pitesti, intrata intr-un proces de renovare care nu se mai termina. Ruta alternativa este vechea sosea spre Pitesti, drum care, desi trece prin mai multe loca-litati, este deschis. Ce am gasit pe aceasta poarta a orasului captiv?
NEBUNIE. Lucrarile edilitare incepute de ceva vreme de administratia locala sugruma traficul, mersul pe jos fiind cel mai indicat |
Sofer cu ziua - Spre Chitila, prin vama de la Podul Constanta
Soferii fug de Autostrada Bucuresti - Pitesti, intrata intr-un proces de renovare care nu se mai termina. Ruta alternativa este vechea sosea spre Pitesti, drum care, desi trece prin mai multe localitati, este deschis. Ce am gasit pe aceasta poarta a orasului captiv? N-am mai plecat chiar de la "Kilometrul 0", pentru ca centrul e batut si cunoscut de aproape toata lumea. Bara-n bara, claxon in claxon, intimitati cu mame, aruncate pe geam. CNA sau un for asemanator ar trebui sa interzica accesul copiilor in zona pana dupa ora 22:00. Asadar, plecam direct de la Piata Victoriei la 16:43 pe 1 Mai. Primul hop este intersectia cu Strada Turda. Daca ai noroc, treci dupa doua stopuri. In ora de varf, cu mai putin de patru stopuri pauza, daca treci, zici ca esti fericit. Unii, mai destepti, vor sa faca stanga, spre Podul Grant, si incurca mult fluxul. Pana la iesirea din 1 Mai, te antrenezi pentru prima vama adevarata - Podul Constanta. Un santier care nu se mai termina, al termoficarii, stranguleaza traficul, provocand blocaje de minute bune pe ambele sensuri. Troleibuzele si autobuzele stau si ele cuminti neavand cale distincta, asa ca... Intrarea spre Chitila, la stanga, dupa panta podului, pare o eliberare. SANTIER. De o vreme se lucreaza la modernizarea liniei de tramvai, un nou metrou usor dat patriei. Totusi, nu e nimic prea special, atat doar ca pe zona cu lucrari, asfaltul e mai prapadit. Deocamdata se munceste, si nu prea, la fundatia liniei, ceea ce presupune o sapatura. Pe o lungime de un kilometru si ceva au fost amenajate patru traversari ale santului, care par suficient de dese ca sa nu incurce traficul. In dreptul trecerilor de pietoni, traversarea se face pe niste podete de lemn, iar seara, romanticii cartierului vin aici si isi fac declaratii de dragoste. Alina + Pici (sau Nici) = love. Povestea de dragoste si linia de tramvai se continua pana in dreptul Strazii Mezes, unde luam o scurta pauza pentru fotografii si gogosi recomandate atat de soferul nostru, cat si de coada de la geam.COMPLICAT. Soferii trebuie sa se inarmeze cu multa rabdare pentru a iesi din Capitala prin Chitila |
SUPRALARGIREA PODULUI DE CALE FERATA
|
Intrarea in Capitala dinspre Soseaua Chitila a fost modernizata in ceea ce priveste infrastructura. Acum se monteaza linia de tramvai. "Vor urma si alte modificari in zona Strada Mezes-Linia de centura. Vor fi create niste pasaje subterane care sa permita accesul la un mare complex comercial, poate chiar si cu locuinte, care va fi construit acolo pana in fabrica de bere. Ei au in vedere sa contribuie la fluidizarea traficului in zona", ne-a spus Gheorghe Udriste, director in cadrul Primariei Capitalei. Concomitent, municipalitatea studiaza elaborarea unui studiu de fezabilitate pentru supralargirea podului de cale ferata de peste Calea Grivitei, de la Piata Chibrit.
"Va fi un pod de trecere, care va avea doua benzi de circulatie pe sens si doua de tramvai", a mai completat Udriste.
(Monica Andrei Capatos)
|
Citește pe Antena3.ro
CHITILA INCEPE SA ATRAGA INVESTITORI
|
Intrarea in Capitala dinspre Chitila se va aglomera in viitorii doi ani, ca urmare a aparitiei in orasul Chitila a doua mari proiecte imobiliare. Compania Tiriac Imobiliare va construi aici cartierul german Residenz, ce va cuprinde 480 de apartamente amplasate in 48 de blocuri. Investitorii au prevazut 320 de garaje subterane si 338 de locuri de parcare pazite pentru locuitorii cartierului si pentru vizitatorii acestora. Deci este de presupus ca minimum 500 de autoturisme vor pleca si vor veni de la Bucuresti zilnic. Tot la Chitila se construieste Bucharest Logistic Center, dezvoltat de Liebrecht & Wood pe 19 hectare. Acesta va aduce pe piata de depozite 77.750 de metri patrati, in sase faze, din care in prima etapa vor fi gata aproximativ 10.500 de metri patrati de spatii de depozitare. Un centru logistic de asemenea dimensiuni va atrage un numar mare de tiruri ce vor tranzita DN 7.
"Chitila este un oras care se dezvolta si ne asteptam ca intr-un an-doi aici sa vina mult mai multi investitori. Traficul este greoi, pentru ca soseaua de centura trece chiar prin localitate si exista foarte multe tiruri care tranziteaza zona, insa vom scapa de aceasta problema o data cu aparitia viitoarei sosele de centura care va trece la cativa kilometri de localitatea noastra", a declarat Emilian Oprea, primarul Chitilei.
|
|
NU RATATI!
Maine va vom prezenta DN 1, vesnicul calvar al soferilor care vor sa intre sau sa iasa din Bucuresti prin partea de nord.
|