2011 este un an important pentru Complexul Naţional Muzeal ASTRA din Sibiu: se împlinesc 150 de ani de la întemeierea Asociaţiunii ASTRA. Recent, CNM ASTRA a lansat câteva lucrări cu un rol deosebit în conturarea şcolii româneşti de etnomuzeologie, în individualizarea acesteia în context naţional şi internaţional. Publicaţia CIBIUNIUM – apărută pentru prima dată în 1966 ? abordează într-o nouă ediţie subiecte legate de cercetarea etnografică, studiile din această rubrică fiind structurate în trei categorii: Cultura materială, Cultura spirituală şi Colecţii muzeale. Pe de altă parte, volumul “Răşinari. Pădurile comunale. Implicaţiile exploatărilor asupra civilizaţiei tradiţionale săteşti”, scris de Constantin Popa este cel dintâi studiu consacrat istoriei, administrării şi exploatărilor pădurilor aparţinând unei comunităţi săteşti din sudul Transilvaniei, în general, şi Mărginimii Sibiului, în special. Lucrarea este structurată pe capitole şi subcapitole care acoperă o tematică largă şi diversă, un conţinut bogat în informaţii inedite. Pe de altă parte, în toamna anului trecut Complexul Naţional Muzeal ASTRA a organizat, în muzeul în aer liber din Dumbrava Sibiului, prima ediţie a sesiunii de comunicări Marketingul şi educaţia în muzee la care au participat specialişti din muzee şi centre universitare din Sibiu, Braşov, Baia Mare, Brăila, Sinaia şi Bucureşti. Scopul a fost promovarea şi valorificarea patrimoniul existent în instituţiile culturale din România prin intermediul strategiilor de marketing şi a programelor educaţionale.Totodată a fost editat volumul “Marketingul şi educaţia în muzee” (coord. dr. Ovidiu Baron, Eliza Penciu). Publicaţia reuneşte, în cele 200 de pagini, prezentările susţinute de participanţii la sesiunea de comunicări de la Sibiu, precum şi trei expuneri ale programelor educaţionale concepute şi desfăşurate de muzeografi şi colaboratori ai Muzeului Naţional al Carpaţilor Răsăriteni din Sfântu Gheorghe.