x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Cultură Arte Vizuale “Târgul de ţară” din Muzeul în aer liber din Dumnbrava Sibiului - o acţiune culturală, dar şi de promovare patrimonial-tradiţională

“Târgul de ţară” din Muzeul în aer liber din Dumnbrava Sibiului - o acţiune culturală, dar şi de promovare patrimonial-tradiţională

de Luminita Ciobanu    |    14 Oct 2013   •   14:40
“Târgul de ţară” din Muzeul în aer liber din Dumnbrava Sibiului  - o acţiune culturală, dar şi de promovare patrimonial-tradiţională

În contextul activităţilor aniversare ce au marcat 50 de ani de la înfiinţarea Muzeului în Aer Liber s-a înscris şi împlinirea unui an de funcţionare a Târgului de Ţară. Programul-proiect Culinar Cult - Valorificarea tezaurului alimentar tradiţional în procesul dezvoltării durabile rurale, a reunit într-o acţiune culturală, dar şi de promovare patrimonial-tradiţională Consiliul Judeţean Sibiu, ca for tutelar, Asociaţia de prietenie Ille et Villanine- Sibiu – Dezvoltare teritorială prin cooperare, Asociaţia Judeţeană de Turism Sibiu, Direcţia Agricolă Judeţeană, Asociaţia Producătorilor de Produse Tradiţionale şi Ecologice “Mărginimea Sibiului” . Începând cu anul 2012, proiectul se axează pe dezvoltarea unei strategii de conservare şi de valorificare a alimentaţiei tradiţionale, din zonele etnografice ale ţării şi cele ale judeţului Sibiu. Proiectul promovează o nutriţie bazată pe consumul produselor tradiţionale şi ecologice, protecţia mediului înconjurător şi pe o relaţie economică solidară între mediul rural şi mediul urban.

Infrastructura realizată în cadrul Muzeului în Aer Liber permite, atât expunerea şi prezentarea produselor  ecologice şi tradiţionale, cât şi interacţiunea publicului cu specificitatea alimentaţiei tradiţionale, în spiritul unui târg din satul românesc interbelic.

Cele câteva zeci de ediţii au adus în faţa publicului sibian reţetarul cu preparatele care caracterizau în mod determinant hrana ţăranului român. Prezenţa producătorilor tradiţionali este atât rezultatul colaborării cu Asociaţia Producătorilor de Produse Tradiţionale şi Ecologice “Mărginimea Sibiului”, cât şi rezultatul identificării acestora în investigaţiile de teren derulate de către muzeografii, responsabili de proiect.

S-a reuşit o îmbunătăţire substanţială a modului de prezentare a produselor dar şi o fidelizare a publicului vizitator faţă de “gustul” deosebit al multor produse.
Specificitatea alimentară a minorităţilor naţionale a fost un alt obiectiv al demonstraţiilor culinare derulate în sezonul de vară. S-au derulat ediţii tematice/speciale ce au accentuat reţetarul maghiar, săsesc, rrom, sârb.

×