Primele companii puternice din media autohtone. Conform datelor de audienta si mediei tirajelor din primele luni ale lui 2006, singura firma cu capital 100% romanesc care se mentine in topul celor mai puternice trusturi este INTACT.
Primele companii puternice din media autohtone. Conform datelor de audienta si mediei tirajelor din primele luni ale lui 2006, singura firma cu capital 100% romanesc care se mentine in topul celor mai puternice trusturi este INTACT. La sfarsit de an de obicei se fac bilanturi, se trag concluzii. 2006 este un an special, cel de dinaintea integrarii in Uniunea Europeana. Tocmai de aceea este interesant de vazut, spre exemplu, care sunt cele mai puternice companii media din Romania inainte de a deveni frati cu ceilalti europeni. Exista la ora actuala cativa jucatori importanti pe piata, care si-au consolidat in timp pozitia. Ringier, urias trust elvetian, spre exemplu, a intrat puternic cu publicatii in toate tarile foste comuniste, ziare si reviste care in majoritate s-au bucurat de succes. Ringier insa a preferat sa investeasca majoritar in presa scrisa, iar in Romania ocupa primul loc, din punct de vedere al mediei tirajului de vanzari in primele sase luni ale anului, atat la cotidiene, cat si la saptamanale. MediaPro, trust care a beneficiat de o serioasa infuzie de capital din partea americanilor de la Central European Media (si care detin 80% din Pro TV SA), s-a orientat si spre televiziune, unde, de altfel, a avut si cel mai mare succes. Pro TV este postul care ocupa primul loc in top, conform cotelor de piata inregistrate in 2006. La radiouri, lider de audienta, conform specialistilor, este Lagardere, gigantul media francez, care detine in Romania Europa FM si Radio 21. La publicatiile lunare, pe primul loc se situeaza Burda, trust de presa german, care detine, printre alte titluri, "Practic in bucatarie". VANZARI record. In ceea ce priveste cotidienele, INTACT - unicul trust de presa cu capital 100% romanesc, detine Jurnalul National si Gazeta Sporturilor, publicatii a caror medie de vanzari (163.412 exemplare) in prima jumatate a anului le distanteaza net de locul al treilea, ocupat de Publimedia, companie de publishing a trustului MediaPro. Asadar, locurile trei sunt ocupate de SBS (la televiziune), MediaPro (la Radio), Publimedia (la cotidiene) si, in top, isi face aparitia trustul finlandez de presa Sanoma Hearst, la saptamanale si lunare. Sanoma Hearst are in Romania, printre altele, revistele Story, Cosmopolitan si Mami.
Romanii de la Intact
|
Dupa cum se poate observa si prin intermediul graficelor, pe locurile doi si trei, atat la televiziune, cat si la capitolul "presa scrisa", locurile sunt ocupate tot de companii straine, insa cu o singura exceptie. Avand, asadar, capital 100% romanesc, trustul INTACT reuseste deci sa ocupe locul al doilea atat la televiziuni, cat si la cotidiene. Cota de piata detinuta de posturile tv ale trustului INTACT este de 15,1%, pe locul al treilea, situandu-se la mare distanta trustul scandinav de presa SBS (care detine Prima TV), cu 4,7% cota de piata in anul 2006. Locurile din afara "podiumului" sunt impartite "frateste" de Realitatea Media si Centrul National Media, fiecare avand cate 3,7% din cota de piata ocupata.
|
| ||
|
Citește pe Antena3.ro