Opera Națională București prezintă luni, 8 martie, începând cu ora 18:30, „Concert de Ziua Femeii” în conceptul regizoral al lui Alexandru Nagy. Ziua Internațională a Femeii este sărbătorită în cadrul Studioului Experimental în Artele Spectacolului Muzical „Ludovic Spiess” printr-un concert extraordinar în care veți avea ocazia să ascultați o selecție de arii și canzonette dedicate tuturor doamnelor și domnișoarelor. Vocile masculine ale Operei Naționale București se întâlnesc pentru prima dată în același program. O seară de neuitat, dedicată eternului feminin. Concertul readuce în atenția publicului cele mai frumoase fragmente muzicale în interpretarea soliștilor Iordache Basalic, Marius Boloș, Vasile Chișiu, Daniel Filipescu, Dan Indricău, Liviu Indricău, Andrei Lazăr, Daniel Magdal, Adrian Mărcan, Filip Panait, Lucian Petrean, Florin Simionca, Alin Stoica, Iustinian Zetea, acompaniați la pian de către Ștefan Iliescu.
Joi, 11 martie, și sâmbătă, 13 martie, începând cu ora 18:30, prima scenă lirică a țării vă propune spectacolul „Tosca” de Giacomo Puccini. Orchestra Operei Naționale București va fi condusă de la pupitrul dirijoral de către maestrul Tiberiu Soare, dirijor de cor Daniel Jinga. „Tosca” este, fără doar și poate, o dramă puternică, asemenea vieții din care a fost eliminată orice scenă plictisitoare; o dramă a unei mari iubiri – cea dintre o divă a muzicii de operă, Floria Tosca, și un tânăr pictor talentat, Cavaradossi. Această lucrare complexă, a cărei forță Puccini a intuit-o încă dinainte de a o compune – „o operă de care am nevoie”, spunea el pe atunci – nu încetează să-și reverbereze vraja nici după mai bine de un secol de la premiera mondială.
Duminică, 14 martie, începând cu ora 18:30, Opera Națională București vă propune cantata scenică „Carmina Burana” de Carl Orff, în conceptul regizoral al lui Alexandru Nagy. La pupitrul dirijoral se va afla maestrul Ciprian Teodorașcu, iar dirijor de cor Daniel Jinga. „Carmina Burana” este o cantată scenică profană, elementul reprezentativ fiind corul. Sursa de inspirație a acestei creații o constituie cântecele şi poeziile din latina veche, germana Evului Mediu şi franceza aceleiaşi perioade, dintr-un manuscris din secolul XIII, păstrate în mănăstiri benedictine și editate de către J. A. Schmeller.
În această primă etapă de reluare a spectacolelor, pentru a respecta cu strictețe recomandările autorităților privind distanțarea socială, din cele aproape 1.000 de locuri ale Sălii Mari, vor fi disponibile la vânzare doar 30%.