Regal cinematografic in acest week-end. Filmul căştigător al Palme dâOr de la Cannes anul acesta intră in reţeaua cinematografică. Producţia semnată Cristian Mungiu a stărnit entuziasmul Occidentului şi a primit nenumărate premii internaţionale, iar acum este propus la Premiul Oscar.
Căştigătorul de la Cannes vine şi in Romănia
Regal cinematografic in acest week-end. Filmul căştigător al Palme dâOr de la Cannes anul acesta intră in reţeaua cinematografică. Producţia semnată Cristian Mungiu a stărnit entuziasmul Occidentului şi a primit nenumărate premii internaţionale, iar acum este propus la Premiul Oscar.
Premii şi festivaluri. Căştigător la Cannes, "4 luni, 3 săptămăni şi 2 zile" este la ora actuală cel mai titrat film romănesc. Participant la festivalurile de la Cannes şi Karlovy Vary, selecţionat la Premiile Europene de Film, pelicula s-a lansat deja in Franţa şi Italia, unde a făcut deja incasări de 1,1 milioane de dolari.
Caravană. Acum, filmul este in Romănia şi nu numai in oraşele mari. Ambiţia lui Cristian Mungiu este de a prezenta filmele şi in cinematografele care nu mai sunt funcţionale, graţie unor caravane. Aceasta va ajunge la Roman, Vaslui, Bărlad, Focşani, Galaţi, Brăila, Tulcea, Constanţa, Călăraşi, Drobeta Turnu-Severin, Reşiţa, Petroşani, Zalău, Miercurea-Ciuc şi Satu-Mare sunt prezente pe listă, conform site-ului oficial al filmului, www.4months3weeksand 2days.com.
Subiect. Otilia şi Găbiţa impart aceeaşi cameră dintr-un cămin studenţesc. Ele sunt colege la o universitate dintr-un mic oraş din Romănia, in timpul ultimilor ani ai regimului comunist. Otilia inchiriază o cameră intr-un hotel ieftin. După-masă, ea şi Găbiţa se vor intălni cu un anumit domn Bebe: Găbiţa este insărcinată, avortul este ilegal şi nici una dintre ele n-a mai trecut prin aşa ceva pănă acum. Filmul "4 luni, 3 săptămăni şi 2 zile" face parte dintr-un proiect mai mare, intitulat "Amintiri din epoca de aur - o istorie subiectivă a comunismului in Romănia", spusă prin intermediul legendelor urbane. Ţelul proiectului este acela de a vorbi despre această perioadă fără referiri directe la comunism, ci doar prin diferite poveşti concentrate pe opţiuni personale intr-un timp al intămplărilor nefericite pe care lumea trebuia să le trăiască de parcă ar fi fost fireşti.