Jurnalul.ro Tech Ştiinţă Descoperire uimitoare. A fost creată o proteină din aer și electricitate

Descoperire uimitoare. A fost creată o proteină din aer și electricitate

de Redacția Jurnalul    |    31 Mai 2024   •   20:30
Descoperire uimitoare. A fost creată o proteină din aer și electricitate

Cercetătorii au creat o proteină doar din aer și electricitate, fiind astfel cea mai sustenabilă hrană.

O firmă finlandeză a produs proteina numită Solein. Aceasta este alcătuită din organisme unicelulare, potrivit Interesting Engineering

Spre deosebire de drojdia obișnuită, care depinde de zahăr pentru a se hrăni, Solein folosește gaz, adică hidrogen și dioxid de carbon.

Solein a fost creată de compania Solar Foods și  „reprezintă integrarea perfectă între procesele antice ale naturii cu tehnologia modernă”, potrivit Susannei Makinen, directoare la Solar Foods. Societatea și-a deschis prima unitate care va produce Solein, Factory 01, în Vantaa, Finlanda.

Aceasta are drept scop reducerea nevoilor oamenilor de a crește animale, despre care ecologiștii acuză că emit gaze cu efect de seră.

Ce este Solein

Solein e compusă din organisme mici și uscate, produse prin cultivrea și deshidratarea bacteriilor care oxidează hidrogenul (HOB). Aceste organisme se hrănesc cu elemente din aer.

Oamenii au folosit dintotdeauna micoorganisme pentru fermentare, producând vin, iaurt, pâine iar acum le vor folosi pentru a fi consumate altfel.

Există multe bacterii care intră în categoria HOB dar tulpina folosită de Solein e cea mai eficientă în producerea proteinelor.

Aceste bacterii folosesc chemosinteză. Bacteria oxidează hidrogenul, proces prin care moleculele de hidrogen își pierd electronii.

Bacteriile folosesc energia eliberată în această reacție pentru a fixa dioxidul de carbon, pe care îl convertesc apopi în molecule organice, cum sunt proteinele.

Spre deosebire de alte proteine microbiale, Solein nu este obținut din plante, animale sau ciuperci șio n are nevoie nici de resurse precum zahărul.

Producerea Solein se bazează pe electricitate, care împarte apa în hidrogen și oxigen. Apoi, aceste gaze și dioxidul de carbon sunt folosite pentru a crea proteina microbială. Solar Foods susține că Solein poate fi folosită în numeroase moduri de preparare, de la copt la prepararea băuturilor, potrivit useit.ro.

Subiecte în articol: proteina aer electricitate solein drojdie