Jurnalul.ro Tech Ştiinţă Descoperire uimitoare. Dispărută de un secol, o țestoasă uriașă apare în Galapagos

26 Mai 2021   •   14:59

O țestoasă uriașă a apărut în arhipelagul Galapagos, la un secol după ce specia din care face parte este considerată dispărută, scrie AFP.

"Se credea că a dispărut de peste 100 de ani ! I-am confirmat existenţa. Ţestoasa din specia Chelonoidis phantasticus a fost descoperită în #Galapagos", a anunțat Gustavo Marique, ministrul Mediului, pe Twitter.

Țestoasa este femelă și a fost descoperită pe insula Fernandina. O echipă de geneticieni de la Universitatea Yale a comparat ADN-ul acesteia cu cel al unui mascul, ultimul care a trăit, în 1906. El se află acum expus la un muzeu al  Academiei de Ştiinţe din California.

Ţestoasa gigant Chelonoidis phantasticus este endemică în Fernandina, insulă nelocuită de 683 de kilometri pătrați în Galapagos, arhipelag vulcanic din Pacific. Aceasta aparține uneia dintre cele 15 specii de broaşte ţestoase gigant din zonă, dintre care două au dispărut.
"Descoperirea ne întăreşte speranţa că putem salva această specie, pentru a nu avea o soartă similară cu cea a 'Singuraticului George' ", emblema arhipelagului, a precizat Danny Rueda, directorul Parcului Naţional Galapagos (PNG). George este ultimul exemplar de Chelonoidis abingdoni, care a murit în 2012 pentru că nu a vrut să se împerecheze cu femele din specii similare.

Ministerul Mediului a anunţat, de asemenea, că rangerii parcului naţional şi oamenii de ştiinţă pregătesc pentru al doilea semestru o expediţie în Insula Fernandina pentru a căuta alte exemplare de Chelonoidis phantasticus.

Subiecte în articol: galapagos testoasa uriasa