Jurnalul.ro Tech Ştiinţă Erupții solare puternice lovesc Terra. Cum vor afecta pământul

Erupții solare puternice lovesc Terra. Cum vor afecta pământul

de Redacția Jurnalul    |    18 Iul 2023   •   12:15
Erupții solare puternice lovesc Terra. Cum vor afecta pământul
Sursa foto: Hepta

Terra ar putea fi lovită, marți, de erupții solare puternice. Acestea au efecte negative asupra noastră.

Avertisment de ultimă oră: Pământul ar putea fi lovit de erupții solare puternice, de clasă X! Cum ne-ar putea afecta

Pământul ar putea fi lovit astăzi de mai multe erupții solare puternice, după cele care au avut loc ieri. Acestea ar avea mai multe efecte negative asupra noastră.

Totodată, luni, s-au produs alte erupții solare.

Oamenii de știință de la Institutul Fedorov de Geofizică  Aplicată din Moscova au anunțat pentru astăzi o activitate puternică a erupţiilor solare, care ar putea interfera cu comunicaţiile pe unde scurte. Luni au fost observate trei erupții solare, una dintre ele cu durata de 14 minute, însoţită de întreruperi în comunicaţiile radio.

Sunt astfel posibile erupţii de clasa X, inclusiv erupţii cu protoni, iar transmisiile radio pe unde scurte ar putea să fie deteriorate. Erupţiile de clasă X sunt cele mai mari explozii din sistemele solare şi pot crea furtuni de radiaţii de lungă durată.

Erupţiile solare se produc atunci când câmpurile magnetice puternice din interiorul şi din jurul Soarelui se reconectează. Acestea pot afecta câmpul magnetic al Pământului, cu potenţialul de a deteriora sateliţii şi echipamentele de comunicaţii, potrivit NASA; citată de reuters.com., citat de antena3CNN.

Subiecte în articol: terra pamant eruptii solare