Jurnalul.ro Tech Ştiinţă Telescopul James Webb transmite noi informații despre o galaxie îndepărtată

Telescopul James Webb transmite noi informații despre o galaxie îndepărtată

03 Aug 2022   •   10:31
Telescopul James Webb transmite noi informații despre o galaxie îndepărtată
Sursa foto: wikipedia

NASA a publicat imaginea unei galaxii aflate la 500 de milioane de ani lumină de Terra. Aceasta s-a putut observa cu ajutorul noului telescop spațial James Webb, scrie AFP.

Se crede că galaxia Cartwheel, adică Roata de car, a avut inițial formă de spirală dar acum arată altfel din cauza ciocnirii cu o altă galaxie mai mică. În urma impactului s-au format două inele, similare ondulaţiilor în cercuri concentrice provocate de o piatră aruncată în apă. Acesta este motivul numelui său.

Primul inel se află mai aproape de centru și este foarte luminos. Al doilea se află la exterior și se tot extinde de 440 de milioane de ani. În timpul expansiunii sale, acest inel loveşte gazul din jur, declanşând formarea stelelor.

Cartwheel a fost observată și de telescopul Hubble dar noua tehnologie a scos la iveală noi detalii.

Galaxia Cartwheel se află încă într-o stare "de tranziţie". " Telescopul James Webb ne oferă o perspectivă asupra stării actuale (a galaxiei), dar ne oferă totodată o idee şi despre ce s-a întâmplat cu ea în trecut şi despre cum va evolua în viitor", transmite Agenția spațială americană.

Telescopul James Webb a fost lansat în spaţiu în urmă cu 7e luni şi se află la o distanţă de circa 1,5 milioane de kilometri de Pământ.

Subiecte în articol: nasa cartwheel