De la telefon mobil şi echipamente telecom la maşină de spălat şi frigider, tot mai multe produse din acest segment de business apar pe piaţă cu componente reciclabile sau consum redus de energie.
De la telefon mobil şi echipamente telecom la maşină de spălat şi frigider, tot mai multe produse din acest segment de business apar pe piaţă cu componente reciclabile sau consum redus de energie.
Este o "febră" globală a "tehnologiilor verzi". Unele produse devin disponibile comercial la puţin timp după o prezentare oficială, altele ne sunt arătate sub formă de concept. Din această categorie fac parte şi noutăţile prezentate de Philips în cadrul "Simplicity Event 2008", găzduit de capitala Rusiei la mijlocul acestei săptămâni. Produsele s-ar putea găsi pe stradă, dar şi în case: este vorba de stâlpi de iluminat şi de "bucătărie inteligentă".
ILUMINAT STRADAL
Inginerii Philips au realizat un stâlp de iluminat cu forma unei tulpine cu floare: Light Blossom. "Petalele" sunt echipate cu celule solare şi în timpul zilei acestea absorb lumina necesară producerii de energie electrică. Seara "petalele" se strâng şi formează un boboc luminos. De asemenea, "petalele" pot fi puse în mişcare de către curenţii de aer, astfel că se valorifică şi energia eoliană. Şi asta nu este tot: stâlpul de iluminat este dotat şi cu senzori de mişcare, astfel că atunci când cineva este în zonă creşte intensitatea luminii. Pentru zonele urbane, stâlpul ecologic este proiectat astfel încât să poată fi conectat şi la reţeaua locală. Pentru zonele din afara oraşelor, stâlpii funcţionează doar prin energia pe care o produc.
"GREENHEART"
Pentru zona telefoniei mobile, noutăţile vin de la Sony Ericsson, care a prezentat recent "GreenHeart". Este vorba de un concept care presupune carcase din plastic biodegradabil, tastatură reciclabilă, încărcător cu consum minim de energie, manuale de utilizare încărcate pe telefon şi joc de educaţie ecologică preîncărcat "Ecomate". Un prim telefon de acest gen va fi disponibil pe pieţele din România la începutul anului viitor.
"ODO"
Special pentru copii, dar interesant şi pentru adulţi, Sony a dezvăluit la începutul toamnei conceptul "Odo". Conceptul "Odo" cuprinde cinci propuneri de design pentru produse care folosesc energia cinetică produsă de corpul utilizatorului pentru a funcţiona. Energia cinetică este generată prin mişcarea sau rotirea de către utilizator a dispozitivului. Printre modele se află o cameră foto digitală, un dispozitiv pentru vizualizarea fişierelor foto şi video, un set de căşti stereo şi o baterie solară. Conceptul de design "Odo" include utilizarea de materiale prietenoase pentru mediul înconjurător, cum ar fi plasticul obţinut din materie vegetală.
BUCĂTĂRIA VERDE
Tot la "Simplicity Event 2008" de la Moscova, Philips a prezentat şi un concept de "bucătărie ecologică". Practic, avem de-a face cu o "masă" centrală echipată cu o interfaţă inteligentă, suprafaţă care să fie acţionată tactil. Pe această suprafaţă este instalată şi chiuveta. Consumul de apă este ţinut sub control prin faptul că suprafaţa tactilă îţi permite să alegi o anumită temperatură, gradaţia rece-cald-fierbinte fiind perfect simţită la atingere. De asemenea, într-o altă zonă suprafaţa inteligentă îţi permite să încălzeşti un vas cu apă, fie că e vorba de ceai/cafea, fie că e vorba de un fel de mâncare. În acelaşi timp, aceeaşi suprafaţă poate să şi răcească o sticlă de vin pentru un musafir surpriză. Este nevoie de vase speciale.
Citește pe Antena3.ro