Furnizorii de servicii de telefonie, internet si televiziune prin cablu au o luna la dispozitie pentru a modifica clauzele contractelor incheiate cu utilizatorii, dupa noile reguli impuse de ANPC.
Ordinul de publicare a "Normei privind unele masuri de informare a consumatorilor, persoane fizice, de catre operatorii economici prestatori de servicii in cadrul contractelor preformulate folosite de catre acestia" a fost publicat miercuri in Monitorul Oficial, prevederile acestui act urmand sa intre in vigoare in termen de 30 de zile. Furnizorii care nu isi vor pune la punct contractele in aceasta perioada risca amenzi de pana la o jumatate de miliard de lei vechi sau suspendarea activitatii. Norma elaborata de ANPC reprezinta de fapt un set de 17 clauze principale al caror scop este respectarea dreptului consumatorilor de a fi informati corect in privinta serviciilor primite. ANPC impune operatorilor economici includerea in contracte a momentului inceperii si cel al incetarii contractului, cu posibilitatea denuntarii unilaterale, cu un preaviz de 30 de zile, fara taxe suplimentare, precum si a modalitatilor de executare, suspendare sau incetare a serviciului prestat: termene, notificari, conditii. De asemenea, ANCP considera necesara notificarea in scris, cu 30 de zile inainte de data pentru care a fost incheiat contractul al carui termen de valabilitate se prelungeste in mod automat, precum si notificarea in scris a consumatorilor inainte cu minimum zece zile de intreruperea furnizarii serviciului respectiv.Citește pe Antena3.ro