x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Tech Gadget STUDIU: 42% dintre români nu au folosit niciodată internetul

STUDIU: 42% dintre români nu au folosit niciodată internetul

10 Iun 2014   •   16:41
STUDIU: 42% dintre români nu au folosit niciodată internetul

Rata medie de acoperire a internetului de mare viteză (broadband) în România se situa, anul trecut, la 56%, sub media europeană de 76%, şi plasează ţara pe locul 26 în Uniunea Europeană în această privinţă, se arată într-o statistică Roland Berger Strategy Consultants.

La nivel global, numărul de conexiuni broadband a depăşit 700 de milioane şi va continua să crească cu aproximativ 5% în fiecare an până în 2018.

România a ajuns, în 2013, la 3,8 milioane de conexiuni de internet în bandă largă, după ce în 2005 numărul acestora era de doar 300.000. Estimările specialiştilor arată că, în următorii patru ani, conexiunile broadband ar putea ajunge în România la 4,5 milioane.

Diferenţe de preţ la internet de până la 400% în UE. Vezi se află România în această „loterie geografică”
Din datele Eurostat reiese faptul că, în 2013, 42% dintre români nu au folosit niciodată internetul, în timp ce 40% dintre companiile cu mai puţin de zece angajaţi se aflau în aceeaşi situaţie.

În prezent, aproape o treime (28%) dintre români utilizează un smartphone, din ce în ce mai mulţi au calculatoare, tablete sau televizoare inteligente, iar internetul întregeşte portofoliul de produse.

Suntem repetenţii Europei la serviciile online ale statului
Planul Naţional NGN (Next Generation Network) al României are la bază Agenda Digitală pentru Europa, elaborată de Comisia Europeană. Obiectivul principal al documentului este de a avea, până în anul 2020, acoperire broadband cu viteze de 100 Mbps, de 100%.

Potrivit celor mai recente statistici realizate la nivel european, 25% dintre conexiunile la Internet din România sunt de peste 100 Mbps, comparativ cu 5,9%, în Europa.

Datele de la baza studiului au fost colectate de către GfK România în cadrul unei cercetări de piaţă derulată în cursul lunii octombrie 2013. Informaţiile colectate au fost completate cu date statistice de la instituţii, precum Comisia Europeană sau OCDE şi cu analizele realizate de Roland Berger Strategy Consultants. (Agerpres)

×
Subiecte în articol: romania internet broadband UE