x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Tech Gadget Tactilul revoluţionează jocurile

Tactilul revoluţionează jocurile

de Alexandru Radescu    |    12 Dec 2010   •   16:31
Tactilul revoluţionează jocurile
142199-joc-telefon-deschidere.jpgStudiourile care dezvoltă şi portează jocuri video pentru telefoane mobile beneficiază la maximum de noile ge­ne­­raţii de smartphone cu ecran tactil. Se vorbeşte practic de o nouă eră în industrie, cu interfaţa touchscreen oferind posibilităţi de dezvoltare doar visate cu câţiva ani în urmă.

"În general, telefoanele cu ecran tactil şi capacităţi smart (posibilitatea de a rula aplicaţii native de calitate mare) au dus la creşterea atât a audienţei jocurilor, cât şi a calităţii lor", ne-a declarat Paul Friciu, studio ma­na­ger Gameloft România.

"Telefoa­ne­­le de tip touchscreen au permis apa­­riţia unor genuri de jocuri pe mo­bi­le considerate înainte dacă nu im­po­sbile, atunci dificil de realizat. Ca să vorbim de jocurile dezvoltate în Bu­­cureşti, ne putem gândi la NOVA – un FPS (First Person Shooter) sau StarFront: Collision – un RTS (Real Time Strategy), jocuri posibile pe mobil datorită touchscreen-ului", explică oficialul Gameloft.

În 2010, studioul Gameloft din Bucureşti a dezvoltat jocuri precum Brothers in Arms 2 (foto): Global Front (iPhone şi iPad), N.O.V.A. (iPad), Splinter Cell: Conviction (iPhone). De asemenea, jocurile aflate acum în dezvoltare la studiul din Bucureşti şi anunţate pentru lansare în 2011 sunt StarFront: Collision (iPhone) şi NOVA2 (iPho­ne şi iPad).

După cum se ob­ser­vă, jocurile Gameloft cunosc o creştere explozivă pe platformele Apple. Vân­ză­rile au crescut cu 80% pe primele nouă luni ale anului 2010, pe platformele mobile ale firmei ameri­cane. În ceea ce priveşte im­pac­tul cri­zei asupra acestei pieţe, reprezentanţii Orange România vor­besc despre o scădere, înregistrată în pri­mul tri­mes­tru, comparativ cu pe­ri­oada simi­la­ră din 2009. Ulterior însă, veniturile s-au stabilizat ca ur­ma­re atât a ini­ţi­a­tivelor de marketing, cât şi a unor ac­ţi­uni tehnice (îmbu­nă­tă­ţirea perfomanţelor portalului, ex­tin­derea ga­mei de telefoane compati­bi­le).

Potri­vit reprezen­tan­ţi­lor opera­torului, aproximativ 10% dintre vizi­ta­torii portalului sunt utilizatori activi ai serviciului de jocuri, adică efec­tu­ea­ză descărcări. Cele mai descărcate jocuri din Orange World sunt cele din categoriile Sport, Curse maşini, Ac­ţiune/ Shoot şi Aven-tura/RPG, acestea re­pre­zentând mai mult de ju­mătate din to­talul jocurilor.

Din par­tea Vodafone, cele mai populare jo­curi descărcate de clienţi se numără ti­­tluri precum FIFA, Assassin’s Creed, WORMS, Need for Speed, Ferrari World Championship. Clienţii opera­to­rului au la dispoziţie şi abonamentul de 1,5 euro (+TVA), care oferă po­­­sibilitatea de a descărca două jo­curi lunar din portalul Vodafone Live.
Sfârşit de an dominat de Cataclysm!
În ultimele două luni, gamerii au fost extrem de răsfăţaţi, lansările (PC şi console) s-au succedat într-un ritm halucinant: FIFA11, Call of Duty: Black Ops, NFS Hot Pursuit, Assassin’s Creed Brotherhood, Gran Turismo 5 (pri­mul joc video 3D pentru console), iar în urmă cu o săptămână s-a dezlăn­ţuit Cataclysm, noua serie de aventuri din World of Warcraft. Potri­vit oficialilor Best Distribution, s-au livrat către retaileri toate copiile WoW Cataclysm destinate României, respectiv 25.000 de unităţi, un număr sub cel cerut de distribuitor.

Conform unor informaţii de la reprezentanţii Diverta, în noaptea lansării (6 spre 7 decembrie), compania a vândut 285 de unităţi din varianta PC (150 de lei) şi 53 de unităţi varianta PC Collector edition (300 de lei). WoW are peste 12 milioane de jucători în întreaga lume, dintre care 15.000 de utilizatori în România (înregistraţi şi activi pe serverele Blizzard, plătitori ai unei taxe lunare). Primele două expansion-uri World of Warcraft, The Burning Crusade şi Wrath of the Lich King, au întrecut toate recordurile de vânzări la momentul respectiv al lansării.

Prima extensie s-a lansat în ianuarie 2007 şi s-au vândut aproximativ 2,4 milioane de exemplare în prima zi de la lansare şi 3,5 milioane în prima lună. "Există încă un mare potenţial de creştere a pieţei de jocuri video din România, în condiţiile în care anul trecut s-au vândut 250.000 de jocuri, iar pentru anul acesta estimăm că vânzările vor ajunge la 320.000 de unităţi", declara recent Spiros Jamas, preşedinte al CD Media, proprietarul Best Distribution, cel mai mare jucător de pe piaţa locală, în ceea ce priveşte distribuţia de jocuri video. În ceea ce priveşte platformele, în România, 60% din piaţă este reprezentată de vânzările de jocuri pentru PC, pe când în Grecia, de exemplu, doar 30% din piaţă este acoperită de vânzările pe platforma PC.

×
Subiecte în articol: gadget jocuri video