Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").
Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.
Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
DA, ACCEPT
Udrea se bate cu Google
Citește și:
Un "fleac" de aproape 300.000 de euro pune la bătaie Ministerul Turismului pentru realizarea unui portal pentru destinaţii turistice din România. Bugetul alocat cu generozitate de Udrea ar trebui să aducă turismului românesc un site de valoarea celebrului Google.
Planul anual al achiziţiilor publice pe anul 2009 este destul de zgârcit cu informaţiile legate de acest proiect. Singurul lucru cunoscut este că bugetul de 1.338.750 de lei (297.500 de euro la un curs de 4,5 lei pe care e fundamentat Planul de achiziţii) va fi folosit pentru "crearea, dezvoltarea şi implementarea portal". Avem şi o dată pentru finalizarea procedurii de "licitaţie deschisă", respectiv luna septembrie. Data estimată pentru începerea procedurii este luna iunie. Deocamdată pe site-ul instituţiei nu există informaţii despre acest subiect. De altfel, nimeni din minister nu a depus vreun efort de a răspunde solicitărilor noastre de a afla mai multe detalii despre licitaţie sau să ne prezinte un minimum de informaţii despre caietul de sarcini.
APROAPE DE GOOGLE.RO
Un portal informaţional pentru o instituţie publică implică următoarele categorii mari de costuri: de analiză, de proiectare, de dezvoltare, de testare, de implementare şi de întreţinere. Toate aceste costuri depind foarte mult de sfera de activitate spre care se va îndreapta portalul MT. De exemplu, dacă portalul este pur informaţional, costurile vor fi mai mici, având în vedere natura aplicaţiilor specifice. Aceasta presupune un timp relativ scurt de analiză, proiectare, dezvoltare şi implementare şi un cost relativ redus pentru întreţinere. Dacă portalul va conţine şi aplicaţii mai complexe, timpul de realizare poate creşte exponentţial, însă costurile sunt reduse de obicei prin beneficierea de "discount-uri", dezvoltatorii oferind de cele mai multe ori servicii "bulk" (la pachet), mai ales în condiţii de criză economică globală.
Dar, pentru a ieşi din zona aceasta mai anostă a detaliilor "de structură", putem face un exerciţiu de imaginaţie legat de suma de 250.000 euro, ajungând la performanţele comerciale pe care trebuie să le atingă un site pentru a valora această sumă. Iar acest lucru îl putem face apelând la platforme precum webvaluer.org sau websiteoutlook.com, fiind vorba evident de valori estimative.
Astfel, prin suma alocată de peste 1,3 milioane de lei, portalul turistic ar fi pe poziţia a doua în cele mai scumpe site-uri din online-ul românesc, fiind devansat doar de... google.ro. Dezvoltarea portalului de turism ar valora, în calculele ministerului, mai mult decât valoarea "de piaţă" pentru travian.ro (1,18 milioane lei), trilulilu.ro (986.000 lei) sau gsp.ro (803.000 lei), conform calculelor de pe webvaluer.org.
E-ROMÂNIA ARE INCLUSIV PORTAL PENTRU TURISM
Un alt lucru care intrigă la această investiţie din partea ministerului este însăşi utilitatea acestui portal. De ce ar trebui cheltuiţi aceşti bani, în condiţiile în care Ministerul Comunicaţiilor a demarat uriaşul proiect e-România, pentru care este pregătită o licitaţie în valoare de peste 42 de milioane de lei (fără TVA).
De altfel, portalul a fost lansat în prezenţa premierului Emil Boc, trâmbiţatul proiect remarcându-se în momentul de faţă printr-un perfect amatorism. Printre numeroasele secţiuni ale portalului se află şi cea de e-Turism, care va cuprinde şi un domeniu de rezervare şi plată on-line.
Momentan licitaţia a fost anulată pentru a se aduce o serie de modificări proiectului.

Ştiri din .ro
PUBLICITATE
S-a calculat cât costă somnul de 10 ani al lui Flutur

Trenul spre Otopeni, bucuria copiilor. „Vedem avioanelee! Data viitoare ne urcăm și în ele?”

Generalul sufragerist Oprea își joacă averea la ruleta politică

Cei patru români nevinovați care au speriat Anglia. Povestea jafului de 50 de milioane de lire sterline

Cât costă câinele de pază al liberalilor

O rușine pentru România: Legea „Să moară campionii”
Peste 100 de foşti mari sportivi şi antrenori, care au adus glorie României la cele mai importante competiţii olimpice, mondiale şi europene, au ajuns acum bătaia de joc a statului, care îi umileşte în cel mai...
Sinteștiul s-a pronunțat la mișto: „Ja cua spitala da te vaccinisava”

Povestea romanului Clipa. Dialogul incredibil dintre Nicolae Ceauşescu şi autorul Dinu Săraru

Cu ce se ocupă, la pensie, un „greu” al sistemului judiciar

Achiziție mai puțin obișnuită de la un furnizor controlat de apropiații lui SOV

Încăierare pe AUR. Partidul-minune, acuzat că „a ajuns să fure de la țigani”

„Naşterea naturală face bine şi mamei, şi bebeluşului”

Bogdan Badea, Hidroelectrica: „Suntem onoraţi și încurajați de interesul arătat de consumatori faţă de ofertele companiei Hidroelectrica”
Liberalizarea pieţei de energie pentru consumatorii casnici de la 1 ianuarie 2021 este o oportunitate pentru compania Hidroelectrica de a-şi diversifica business-ul. Ofertele lansate pe piaţa concurenţială au...