Astfel, bugetul mediu alocat se ridică la 2.032 lei în 2022, față de 1.349 de lei anul trecut.
Cele mai cumpărate produse sunt: încălțăminte 97%, îmbrăcăminte 96%, rechizite 92%, manuale/ culegeri 84%, laptop/ tabletă 48%, mobilier școlar 47%, telefon mobil 45%.
„Ca în anii trecuți, părinții sunt adevărații eroi ai crizelor succesive cu care se confruntă România. În 2022, familiile care au copii s-au adaptat din mers la inflație, sacrificând poate alte zone ale bugetului gospodăriei pentru a se asigura că cei mici sunt pregătiți de începerea școlii, chiar și prin creșterea bugetului până la 51% față de anul trecut”, spune Andrei Elvădeanu, Head of Quantitative Research, iSense Solutions.
Sumele alocate diferitelor produse necesare elevilor, pentru categoria laptopuri sau tablete, românii din mediul urban scot din buzunar în medie 1.428 lei, pentru telefoane mobile 885 lei, mobilier școlar în medie 587 lei, îmbrăcăminte 435 lei, încălțăminte 293 lei, rechizite 248 lei și manuale/ culegeri 196 lei.
Totodată, circa 60% dintre părinții din mediul urban declară că le dau copiilor bani de buzunar. Suma medie pentru cele 5 zile din săptămână în care merg la școală este de 61 lei, însemnând 12 lei pe zi: elevii cu vârste între 7-14 ani vor primi 50 lei/săptămână - 10 lei/zi, iar cei între 15-17 ani vor primi 68 lei/săptămână - 14 lei/zi.
Metoda preferată prin care părinții le dau copiilor bani de buzunar este în numerar - 97%, iar 15% dintre părinți și prin transfer bancar pe card.
Studiul a fost realizat online între 10-11.08.2022 de către iSense Solutions., pe 458 de părinți din mediul urban.