“Selfies”, autoportretele făcute cu smartphone-ul, atât de răspândite în ziua de azi mai ales datorită popularităţii reţelelor de socializare, ar fi una din căile de răspândire a păduchilor în rândul copiilor şi al adolescenţilor, a arătat luni Agenţia rusă de protecţie a consumatorului, care recomandă evitarea acestei practici.
“Răspândirea păduchilor în rândul adolescenţilor este cauzată, potrivit experţilor, de faptul că ei se apropie prea mult unul de altul când fac 'selfies'”, arată agenţia într-un comunicat citat marţi de AFP. Aceste “selfies”, făcute în doi sau în mai mulţi, “facilitează transmiterea paraziţilor deoarece capetele celor care le fac intră în contact”, adaugă comunicatul.
Copiii cu păduchi trebuie izolaţi pentru a evita transmiterea paraziţilor la colegi şi prieteni, aminteşte agenţia.
Proiecte bazate pe “selfie”
Sfatul ruşilor s-ar putea să deranjeze strategiile de popularizare a diverselor obiective culturale şi turistice lansate în mai multe colţuri ale lumii, inclusiv în România, în ultima vreme.
De exemplu, termenul “selfie”, pe care dicţionarul Oxford l-a ales drept cuvântul anului şi în faţa căruia au cedat personalităţi ca Papa Francisc şi Barack Obama, ajunge acum la muzee şi o galerie din Italia, care le propune vizitatorilor să-şi facă selfie-uri în faţa lucrărilor din colecţia sa, relatează presa spaniolă.
Este vorba despre Galeria Naţională de Artă Modernă (Galleria Nazionale d'Arte Moderna, GNAM) din Roma, care lansează în această lună o iniţiativă prin care invită publicul să-şi facă fotografii autoportret în faţa operelor colecţiei, în scopul de a-i atrage pe tineri la muzeu şi de a-şi face astfel cunoscut patrimoniul cultural.
Campania, născută sub numele #Selfiedautore şi care va dura până la 6 ianuarie 2015, se prezintă ca un proiect comun al Asociaţiei Prietenilor Artei Moderne (Associazione Amici dell' Arte Moderna, AAAM) şi GNAM. “Selfie-urile sunt foarte la modă în rândul tinerilor”, a spus preşedintele AAAM, Maddalena Santeroni. Imaginile trimise de participanţi urmează să apară pe profilul Facebook al Galeriei. Utilizatorii acestei reţele de socializare vor putea vota selfie-ul favorit prin opţiunea like a Facebook, a explicat Santeroni.
Dintre imaginile care vor avea cele mai multe like-uri, un juriu format din experţi în artă va selecţiona cinci, cele mai originale, care vor fi premiate în cadrul unei ceremonii, la 8 februarie, la GNAM.
Campanie pe Twitter
Acest proiect este strâns legat de o campanie pe care Galeria Naţională de Artă Modernă o va lansa pe Twitter la începutul lui 2015, prin care muzeul doreşte ca relaţia sa cu publicul să fie şi mai strânsă. “Ne-ar plăcea să vedem cum reuşesc spectatorii să sintetizeze într-un tweet senzaţiile pe care li le produc operele de artă”, a spus Maria Vittoria Marini Clarelli. Directoarea GNAM a subliniat, de asemenea, că proiectul #Selfiedautore pe Facebook şi viitoarea iniţiativă pe Twitter vor servi pentru a observa modul în care reţelele de socializare pot schimba relaţia cu Galeria.
Idee la Zalău
Ideea a ajuns şi în România, respectiv la Zalău. O metodă inedită de a trage tinerii la muzeu, respectiv un concurs ce propunere acestei categorii de vârstă realizarea de selfie-uri în sălile expoziţionale ale Muzeului Judeţean de Istorie şi Artă din Zalău, a fost pusă la cale de instituţia de cultură menţionată pentru a creşte numărul vizitatorilor expoziţiei de bază recent inaugurată, după cum relatează Agerpres.
“Îţi faci selfie încă de când nu ştiai că se spune aşa? Tu eşti omul nostru! Fă-ţi unul în Muzeul din Zalău şi încarcă-l pe Facebook sau Instagram cu #selfiemuzeu. Atât! Intri automat în concurs”, se afirmă într-un anunţ promovat de muzeu pe pagina sa din reţeaua de socializare Facebook.
Concursul este dotat cu premii în bani, respectiv 200 de lei pentru premiul I, 150 de lei premiul II şi 100 de lei premiul III. Câştigătorul va fi desemnat de utilizatori, respectiv fotografiile cu cele mai multe like-uri, comentarii, dar şi în funcţie de creativitatea fotografiei încărcate, intrarea în muzeu fiind gratuită pentru cei care participă la concurs. “Ne-am gândit să atragem acea categorie de tineri cu vârstele cuprinse între 13 şi 19 ani, pentru care noile tehnologii şi gadgeturile precum telefoanele mobile sau tabletele sunt foarte importante. Concursul nostru are un dublu scop: pe de o parte, cei care vin la muzeu vor fi purtători de mesaj, în sensul că pot spune mai departe ce au văzut aici, iar, pe de altă parte, vom avea, din fotografiile realizate, o imagine a celor mai atractive săli din muzeu”, a declarat directorul Muzeului Judeţean de Istorie şi Artă, Corina Bejinariu.
Ea a adăugat că s-a încercat atragerea tinerilor prin altfel de iniţiative decât tradiţionalele vizite cu clasa sau organizarea unor simpozioane sau prelegeri, mai puţin atractive pentru această categorie de vârstă. Inedita campanie beneficiază şi de un videoclip de promovare, postat pe reţele de socializare.
Noua expoziţie de bază a muzeului din Zalău, realizată într-un concept de reconstituiri istorico-tematice catalogat ca unul dintre cele mai moderne din ţară, a fost inaugurată în vara acestui an, după 30 de ani de la ultima reamenajare. (M.C, I.D)