x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Externe Șeful operatorului aerian Ryanair crede că falimentul Thomas Cook nu este ultimul. Unul din cei mai mari operatori de low-cost este în pericol

Șeful operatorului aerian Ryanair crede că falimentul Thomas Cook nu este ultimul. Unul din cei mai mari operatori de low-cost este în pericol

de Giulia Anghel    |    02 Oct 2019   •   13:42
Șeful operatorului aerian Ryanair crede că falimentul Thomas Cook nu este ultimul. Unul din cei mai mari operatori de low-cost este în pericol

Directorul executiv al companiei aeriene Ryanair, Michael O'Leary, a făcut mai multe afirmații alarmante referitoare la colapsul operatorului de turism britanic Thomas Cook, acesta declarând că vor mai fi și alte societăți care vor ajunge într-o situație similară, potrivit dailymail.uk. El crede că Norvegian Air este următoarea pe lista falimentelor. Însă reprezentanți ai companiei au negat afirmațiile făcute de O'Leary și spun că declarația acestuia nu are rădăcini în realitate, cu atât mai mult cu cât în 2018 veniturile au crescut cu 30%.

O'Leary susține că autoritatea de reglementare din Regatul Unit ar fi trebuit să intervină din timp pentru a preveni prăbușirea gigantului britanic și consideră incredibil faptul că Thomas Cook și-a prelungit licența cu cinci luni înainte de a-și anunța falimentul. Mai mult, acesta a criticat ofertele agenției, spunând că astăzi persoanele sub 40 de ani preferă să-și planifice singuri vacanțele.

Șeful Ryanair a acuzat Autoritatea Aviației Civile pentru că nu a acționat din timp astfel încât să prevină criza gigantului britanic și a lăsat 150.000 de turiști blocați în străinătate. "CAA ar fi trebuit să impună acționarilor Thomas Cook condiții mai stricte privitoare la deținerea de numerar  pentru a face  față provocărilor financiare din timpul anului, în loc să-i lase să se fie mereu în criză”, a mai spus O'Leary.

Și directorul de marketing al Ryanair, Kenny Jacobs, a solicitat CAA să introducă teste mai serioase pentru companiile aeriene și operatorii de turism, cu scopul de a limita impactul pe care l-ar avea asupra contribuabilului un eventual faliment. Și el crede că Thomas Cook nu este ultima companie care s-a prăbușit.

Prognoza Ryanair pentru anul viitor arată o creștere sub așteptări a operatorului aerian din cauza faptului că deține un număr mai mic de avioane noi Boeing 737 Max, față de cât s-a estimat inițial. Jacobs a declarat că societatea va avea doar 30 de aeronave operaționale din februarie 2020, sub jumătate față de cel de 50 de avioane prognozate anterior. Oficialul Ryanair a recunoscut  că devalorizarea lirei sterline, provocată de Brexit, ar putea afecta performanța companiei. Operatorul aerian va lansa 14 rute noi pentru vara 2020, inclusiv zboruri către Cluj, România, și Terceira, Portugalia.

Companie aeriană irlandeză low-cost, Ryanair este cea mai mare din Europa, depășind profitul și numărul de pasageri ai tuturor celorlalți operatori în domeniu, inclusiv cei care nu sunt low-cost.

×
Subiecte în articol: thomas cook ryanair