Aproape 60% dintre soferii bucuresteni circula singuri in masina, traficul aglomerat din Capitala fiind responsbil in proportie de 70% pentru gradul ridicat de poluare a orasului, se arata intr-un studiu realizat de asociatia EcoDialogica.
Pe primul loc in topul "masinilor cu un singur utilizator' se situeaza locuitorii din sudul Capitalei (Berceni), cu un procent de 70,42%. Locuitorii din cartierele estice (Colentina, Fundeni) se dovedesc a fi mai prietenosi cu mediul. Pentru aceste zone, studiul indica pentru un procent de 48,89% masini cu un singur ocupant. La nivelul intersectiilor monitorizate 58,53% au fost autoturisme utilizate de catre o singura persoana. Alegerea intersectiilor a avut la baza atat proportia traficului rutier inregistrata in aceste locatii, cat si faptul ca intersectiile reprezinta adevarate "noduri' care interconecteaza centrul Capitalei de zonele rezidentiale din cartiere.
Monitorizarea s-a realizat pe durata a 3 ore (in intervalul 06:30 – 09:30). Acest interval orar a fost ales datorita faptului ca reprezinta perioada de varf in care bucurestenii se indreapta catre locurile de munca.
Municipiul Bucuresti se situeaza pe primul loc in topul celor mai poluate orase din Europa, potrivit unui studiu al Uniunii Europene, dat publicitatii in luna martie a acestui an. Conform cercetatorilor, cantitatea de noxe pe care bucurestenii o inhaleaza se situeaza la 38,2 micrograme. Principala sursa de poluare a Capitalei este traficul rutier cu o proportie de peste 70%.
Specialistii considera ca aceasta situatie s-ar putea imbunatati considerabil prin eficientizarea traficului rutier. Un pas important ar fi reducerea numarului de masini din trafic cu un singur ocupant. Europenii combat cu succes acest fenomen prin programe de car-sharing on-line, prin care cei interesati isi exprima disponibilitatea de a imparti autoturismul personal cu persoane straine, obtinind astfel diverse beneficii (parcare gratuita in centrul orasului, permisiunea de a circula pe banda de autobuze, etc.).