x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Observator Brand de ţară consultat de Felix Tătaru

Brand de ţară consultat de Felix Tătaru

de Elena Stan    |    05 Mai 2009   •   00:00

Nici o companie autohtonă nu a depus ofertă pentru realizarea brandului de ţară al României, deoarece nu a putut îndeplini condiţiile impuse de caietul de sarcini întocmit de IAA, firma lui Felix Tătaru, publicitarul preşedintelui Băsescu. Tătaru va asigura consultanţă Ministerului Turismului pe toată desfăşurarea proiectului.



"La Ministerul Turismului au fost înregistrate până ieri, la expirarea termenului-limită, 13 oferte de la cele mai mari companii internaţionale în vederea realizării brandului de ţară. Ofertele vor fi deschise în cursul zilei de mâine (n.r. - azi)", ne-a declarat Ştefan Lungu, director de comunicare în cadrul MT.

Firmele autohtone nu au avut acces, participarea fiind condiţionată de realizarea până în prezent a încă unui brand turistic naţional, iar media cifrei de afaceri pe ultimii trei ani a participanţilor să fie cel puţin egală cu suma maximă alocată proiectului, respectiv două milioane de euro. Ministrul Turismului, Elena Udrea, declara în februarie că realizarea brandului turistic al României va costa circa 75 de milioane de euro şi va dura şase luni de la semnarea contractului cu firma câştigătoare.

"Este foarte important să-l realizăm şi să facem acest lucru într-o perioadă relativ scurtă, pentru ca apoi să ne putem ocupa de partea de promovare a acestui brand turistic al României", a adăugat Elena Udrea.

Totuşi, o firmă românească este şi va rămâne implicată în acest proiect pe tot timpul desfăşurării lui. International Advertising Association (IAA), condusă de Felix Tătaru, cunoscută ca firmă de casă a preşedintelui Traian Băsescu, face parte din asociaţia companiilor de publicitate care au realizat caietul de sarcini pentru brandul de ţară. IAA este firma care a realizat serviciile de publicitate electorală în cele patru campanii prin care a trecut Traian Băsescu.

Mai mult, Felix Tătaru a mai coordonat campanii publicitare şi pentru firmele sirianului Omar Hayssam. Caietul de sarcini pentru licitaţia internaţională a fost elaborat de un consorţiu alcătuit din International Advertising Association, Uniunea Agenţiilor Publicitare din România şi Asociaţia Română a Profesioniştilor în Relaţii Publice.

Dezvoltarea brandului de turism nu este primul proiect realizat de Guvern în parteneriat cu IAA, dar este cel mai important dintre toate. IAA România acţionează ca şi consultant pe proiect şi va rămâne implicată pe tot parcursul desfăşurării acestuia.

×
Subiecte în articol: observator