Constructorii Autostrăzii Transilvania au instalat vineri prima grindă pretensionată de tip U pe un viaduct din cadrul Secţiunii 2B Cîmpia Turzii Gilău, judeţul Cluj, lucrarea constituind o premieră în România. Fiecare grindă cîntăreşte 165 tone, are o lungime de 37,1 metri, iar pentru producţia ei sînt necesare 9.000 de kilograme de fier, 60 metri cubi de beton şi 3.400 de kilograme de toroane.
Constructorii Autostrăzii Transilvania au instalat vineri prima grindă pretensionată de tip U pe un viaduct din cadrul Secţiunii 2B Cîmpia Turzii Gilău, judeţul Cluj, lucrarea constituind o premieră în România. Fiecare grindă cîntăreşte 165 tone, are o lungime de 37,1 metri, iar pentru producţia ei sînt necesare 9.000 de kilograme de fier, 60 metri cubi de beton şi 3.400 de kilograme de toroane. Viaductul de la kilometrul 29+709 are o deschidere de 200 de metri lungime, iar structura este executată pe fundaţii indirecte, totalizînd 132 de piloţi foraţi la adîncimi de 17 pînă la 24 de metri adîncime. Potrivit constructorilor, în vederea finalizării structurii mai sînt de parcurs etape precum executarea plăcii de suprabetonare, montarea dispozitivelor de acoperire a rosturilor, aplicarea membranei de hidroizolaţie, a protecţiei hidroizolaţiei, a straturilor de asfalt şi instalarea parapeţilor de siguranţă. În zece zile, constructorul va instala pe viaduct 40 de grinzi.
Proiectul Autostrada Transilvania reprezintă o autostradă cu patru benzi, cu o lungime de 415 kilometri, ce porneşte din centrul României, la nord-vest de Braşov, ajungînd la Oradea, la graniţa cu Ungaria. Lucrările de construcţie, demarate în iunie 2004, continuă pe segmentele de autostradă 2B Cîmpia Turzii Cluj Vest şi 3C Suplacu de Barcău Borş.
Citește pe Antena3.ro