x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Observator Nici un leu pentru promovarea internă a turismului

Nici un leu pentru promovarea internă a turismului

06 Sep 2010   •   00:00
Nici un leu pentru promovarea internă a turismului

Agenţiile de turism au supravieţuit în acest an doar datorită ofertelor speciale făcute de hotelurile din ţară şi din străinătate.



"Am reuşit să ne acoperim cheltuielile doar datorită ofertelor speciale ale hotelurilor din străinătate, care au dat nişte preţuri extraordinare, şi al programelor interne de genul înscrierilor timpurii sau al zilelor gratuite oferite de hoteluri", a declarat ieri Alin Burcea, prim-vicepreşedintele Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor din Turism. Potrivit lui Burcea, turismul a fost afectat în acest an de reducerea cu 25% a salariilor bugetarilor, de creşterea TVA de la 19% la 24% şi de lipsa totală a promovării interne. "Pe promovare internă nu s-a făcut nimic în acest an. În primele opt luni nu s-a alocat absolut nici un leu. Cei de la Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului au explicat că premierul Emil Boc a spus ca timp de şase luni să nu se dea nimic pentru promovarea internă", a mai spus Burcea, citat de Mediafax.

Pe de altă parte, Federaţia Patronatelor din Turismul Românesc şi ANAT lansează în septembrie o nouă ediţie a programului "O săptămână la munte". Astfel, tariful pentru un sejur de cinci nopţi, pentru cazarea la hoteluri de două stele, fără servicii de masă, este de 158 de lei, iar preţul ajunge la 258 de lei pentru unităţi de trei stele, de asemenea fără masă inclusă. În cazul hotelurilor, vilelor sau pensiunilor de patru stele, preţul este de 358 de lei.

Conform unui comunicat al Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor din Turism, locurile vor fi vândute tuturor categoriilor de turişti, iar solicitările vor fi onorate în ordinea înscrierilor şi în funcţie de numărul de locuri puse la dispoziţie. Până în prezent, în program s-au înscris 48 de hoteluri din zona montană, cu 2.970 de locuri pe serie, puse deja în vânzare în agenţiile ANAT. Programul "O săptămână la munte" se desfăşoară în perioada septembrie-decembrie.

Potrivit Institutului Naţional de Statistică, numărul sosirilor şi al înnoptărilor în structurile de primire turistică având funcţiuni de cazare a înregistrat în primele şapte luni, faţă de aceeaşi perioadă din 2009, o scădere cu 4,3%, la 3,26 milioane, şi, respectiv, cu 9,3%, la 8,36 milioane. În perioada menţionată, sosirile turiştilor români în structurile de primire turistică au reprezentat 77,4% din total, în timp ce turiştii străini, 22,6%, ponderi apropiate de cele din perioada similară a anului 2009. Din statele UE s-au înregistrat 61,2% din totalul sosirilor vizitatorilor străini în România, cele mai multe sosiri fiind din Ungaria (40,3%) şi Bulgaria (17%), se mai arată în raportul INS.

×
Subiecte în articol: observator