Piaţa abonamentelor medicale a ajuns la peste 1,6 mil. abonaţi în 2020 şi contribuie cu 25-30% la cifra de afaceri a marilor operatori privaţi de sănătate.
Pandemia de COVID-19 a accentuat nevoia de prevenţie medicală, care s-a văzut în creşterea numărului de abonaţi şi în ponderea pe care abonamentele medicale au avut-o în businessurile operatorilor privaţi în 2020.
De exemplu, în cazul reţelei Regina Maria, 30% din business a fost adus de abonamentele medicale anul trecut, adică circa 71 mil. euro, din calculele ZF.
Introduse pe piaţa locală de 25 de ani, abonamentele medicale au prins din ce în ce mai mult avânt în ultimii ani, fiind unul dintre cele mai căutate beneficii la angajare.
Din datele din piaţă, abonaţii merg la medic de 2,5 ori mai des decât persoanele care nu au un abonament, iar astfel se reduce presiunea financiară şi la nivel de resursă umană pe sistemul public de sănătate.
(sursa: Mediafax)