x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Observator Proiectul privind creşterea taxei pentru promovarea turistică, pe ordinea de zi a şedinţei CGMB

Proiectul privind creşterea taxei pentru promovarea turistică, pe ordinea de zi a şedinţei CGMB

29 Aug 2022   •   17:05
Proiectul privind creşterea taxei pentru promovarea turistică, pe ordinea de zi a şedinţei CGMB
Sursa foto: Lucian Alecu

Consiliul general al Capitalei va dezbate în şedinţa de miercuri proiectul care prevede creşterea taxei speciale pentru promovarea turistică de la 0,5% la 2% din tariful de cazare, în anul 2023.

"Se instituie taxa specială pentru promovarea turistică a municipiului Bucureşti pentru anul 2023 în cotă de 2% la tariful de cazare pentru fiecare zi de sejur a turistului, valoare care nu include TVA", prevede proiectul.

Taxa specială va fi încasată de către: hoteluri, hoteluri-apartament, hosteluri, moteluri, vile turistice, cabane turistice, bungalow-uri, sate de vacanţă, campinguri, popasuri turistice, căsuţe tip camping, apartamente şi camere de închiriat în locuinţe familiale, nave fluviale şi maritime inclusiv pontoane plutitoare, pensiuni turistice şi alte unităţi cu funcţiune de cazare turistică. Aceste unităţi vor vărsa taxa colectată la bugetul local al sectorului, iar sumele încasate vor fi livrate lunar la bugetul Municipiului Bucureşti.

La proiect este ataşat şi punctul de vedere al Federaţiei Patronatelor din Turismul Românesc, care dezaprobă o majorare a taxei. Sunt invocate în acest sens: riscul reintroducerii unor noi restricţii pentru a preveni îmbolnăvirile cu COVID, continuarea războiului din Ucraina, criza energetică, majorarea TVA la cazare cu 80%, majorarea tarifelor la utilităţi, creşterea inflaţiei, scăderea gradului de ocupare a indicatorului de utilizare a capacităţii de cazare în Capitală.

"Instituirea unei taxe de 2% nu va face atractiv turismul bucureştean, care oricum nu beneficiază de nicio promovare din partea municipalităţii, care a refuzat sistematic înfiinţarea unei Organizaţii de management al destinaţiei (OMD), deşi există legislaţie în domeniu încă din anul 2018", menţionează federaţia.

Conform regulamentului, prin instituirea taxei sunt vizate: consolidarea şi comunicarea integrată a brandului turistic al municipiului Bucureşti; elaborarea unui program multianual de dezvoltare turistică a destinaţiei, a unei strategii de marketing a destinaţiei turistice şi implementarea activităţilor de promovare; susţinerea şi crearea de evenimente care pot genera creşterea numărului de turişti; crearea de circuite/produse/pachete turistice în scopul îmbunătăţirii experienţelor turistice; organizarea şi participarea la târguri/expoziţii, seminarii, conferinţe de profil; dezvoltarea reţelei de centre şi puncte de informare turistică; realizarea de campanii publicitare; dezvoltarea de proiecte finanţate din fonduri europene; semnalizarea turistică a oraşului declinată din imaginea de brand; realizarea unor studii de piaţă/marketing în turism.

"Oraşul Bucureşti se caracterizează printr-un potenţial turistic deosebit, determinat de numeroasele vestigii deţinute, la care se pot adăuga avantajele de a fi o capitală europeană. (...) De-a lungul timpului, oraşul a dobândit o importantă zestre de monumente istorice, lăcaşuri de cultură, monumente de arhitectură, obiective religioase, ce oferă Capitalei un potenţial turistic ridicat, reprezentând baza dezvoltării şi creşterii atractivităţii Capitalei din punct de vedere turistic. (...) Astfel, în vederea ridicării nivelului de conştientizare asupra patrimoniului turistic şi cultural pe care îl deţine Municipiul Bucureşti, se impune necesitatea implementării unor proiecte complexe menite să promoveze Capitala ca destinaţie turistică atât la nivel naţional cât şi internaţional", prevede raportul de specialitate. 

×