x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Observator Salariaţii de la Metrou ameninţă cu greva

Salariaţii de la Metrou ameninţă cu greva

26 Mar 2009   •   00:00

Reprezentanţii firmei Alstrom refuză să aplice legea, respectiv să încheie un nou contract colectiv de muncă în care sunt prevăzute majorări de 23% pentru angajaţii metroului. Din acest motiv, protestele pot fi declanşate în preajma sărbătorilor pascale, scrie Mediafax.

Preşedintele Sindicatului Metrorex, Ion Rădoi, a declarat, joi, în cadrul unei conferinţe de presă, că, conflictul de muncă a fost deja declanşat, urmând ca în aproximativ două săptămâni, Ministerul Muncii să concilieze cele două părţi, după această dată fiind posibilă declanşarea grevei generale în jurul datei de 15 aprilie. "Aşteptăm până la 1 aprilie intervenţia reprezentanţilor Alstrom şi ai Ministerului Transportului pentru a fi evitat conflictul. Până pe 7-8 aprilie ar trebui terminată concilierea de către Ministerul Muncii, iar în jurul datei de 15, în preajma sărbătorilor pascale ar putea fi declanşată greva. Trenurile nu vor mai ieşi în circulaţie şi vom ajunge în situaţia ca în preajma Paştelui, metroul să nu mai circule în Bucureşti", a spus Rădoi. Liderul sindical a precizat că salariaţii Metroului au obţinut 23% majorări salariale, majorări care ar trebui să se regăsească şi în contractul cu Alstrom, dar reprezentanţii firmei franceze motivează că nu pot aplica aceste drepturi deoarece nu au primit banii de la Guvern. "Faptul că Alstrom nu a primit banii de la Guvern nu este problema salariaţilor. Această firmă încasează între 50 şi 60 de milioane de euro pe an pentru o activitate sub 10 milioane de euro pe an dacă mentenanţa trenurilor ar revini la metrou", a precizat liderul sindical.

Rădoi spune că, în 2004, când a fost încheiat acordul cu Alstrom, când firma franceză a preluat activitatea de întreţinere şi reparaţii a trenurilor erau 1.200 de salariaţi iar cheltuielile pentru această activitate se ridicau la 10 milioane de euro pe an. În acest moment, sunt aproximativ 530 de salariaţi, peste 50% din trenuri sunt noi, deci nu mai necesită întreţinere şi reparaţie, iar costurile acestei activităţi sunt de 5-6 ori mai mari în aceste condiţii. (V.A)

×
Subiecte în articol: observator