Blogul a devenit deja un instrument uzat pentru politicieni, conturile pe Tweeter sau Facebook sunt fumate, paginile personale de pe YouTube ar mai putea reprezenta o noutate, doar televiziunea proprie on-line ar mai fi un element inedit.
Liberalii i-au găsit candidatului lor la Preşedinţie o manieră inedită de a le vorbi alegătorilor: i-au făcut o televiziune doar a lui, online, care îi poartă numele: Crin TV. N-are sexy-prezentatoare meteo, nici telenovele liberale, nici talk-show-uri cu vedete - deci slabe şanse de audienţă -, dar nici nu transmite cine ştie ce informaţii. Deocamdată, Crin Antonescu a postat o singură înregistrare în care îşi asigură fanii că e foarte hotărât să candideze la Preşedinţie şi îi anunţă că le va da în fiecare săptămână un mesaj înregistrat. "Crin TV este un altfel de instrument de comunicare, inspirat din ceea ce se întâmplă în era internetului şi care se bazează pe forţa cu care tehnologia video reuşeşte să facă un mesaj mai uşor de înţeles şi comunicarea mai directă şi mai transparentă", justifică staff-ul lui Crin Antonescu înfiinţarea televiziunii online. Antonescu are şi pagină personală pe YouTube, colorată în albastru şi animată cu înregistrări ale vizitelor sale prin ţară.
TWEETER, FACEBOOK ŞI PARIURI
Şi preşedintele Traian Băsescu foloseşte YouTube. Pagina lui este însă portocalie şi cuprinde imagini de la vizitele de la Dăbuleni, Băileşti şi Bechet, din această vară, de la participarea la Festivalul "Romani KulturaSinaia", de la vizita în România, din 2008, a fostului preşedinte SUA George W. Bush şi de la întâlnirea de la Cotroceni cu ambasadorii români în străinătate. Deşi majoritatea politicienilor au invadat portalurile de comunicare online, gen Tweeter sau Facebook, şeful statului s-a ţinut departe de ele. În schimb, Mircea Geoană apare ca "proprietar" al unui cont pe Neogen, pe care se arată că are 6.466 de fani şi 4.796 de prieteni. Geoană n-a ratat nici Tweeter-ul, aşa cum n-au făcut-o nici cei mai mulţi din politicienii angajaţi în campanii. Şi fostul premier Călin Popescu Tăriceanu a folosit Tweeter-ul şi Facebook-ul în campania electorală parlamentară, abandonându-le imediat după ce şi-a obţinut mandatul. Moda campaniei electorale pe Internet este relativ recentă, fiind lansată anul trecut de Barak Obama, pe atunci doar candidat la Preşedinţia Statelor Unite ale Americii, care a folosit cu succes Tweeter-ul.
Puţini politicieni români îşi administrează însă singuri conturile şi paginile personale, chiar şi blogurile, în numele celor mai mulţi scriind consilierii, imitându-le stilul. Doar consilierii lui Călin Popescu Tăriceanu n-au putut să imite şi greşelile gramaticale ale celui pe care îl consiliau. Pe blogul premierului de atunci, acuzativul era folosit corect, lucru pe care premierul însuşi nu l-a făcut niciodată. Numele politicienilor au ajuns şi pe alte tipuri de site-uri, precum cele de pariuri. Informaţi direct de la sursă doritorii pot câştiga un ban cinstit. Pe siteul Tobet.com, se poate paria pe cel care va câştiga alegerile prezidenţiale, actualul preşedinte Traian Băsescu având o cotă de 2,25, liderul PS - Mircea Geoană - 3,20, iar şeful liberalilor - Crin Antonescu - 3,75.
Citește pe Antena3.ro