x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Politică Circul electoral a ajuns la final. Momentele tragi-comice din timpul campaniei

Circul electoral a ajuns la final. Momentele tragi-comice din timpul campaniei

de Maria Alifantis    |    03 Iun 2016   •   21:00
Circul electoral a ajuns la final. Momentele tragi-comice din timpul campaniei

Campania electorală care se încheie în mai puţin de 48 de ore poate fi descrisă ca una dintre cele mai slabe din ultimii ani. A fost plină de gafe, sloganuri neinspirate, afișe penibile şi momente tragice. De la candidatul care şi-a căutat iubită cu studii juridice, la „omul negru pentru o viaţă roz”, pretendenţii la titlul de primar au frizat ridicolul în tentativa de a-şi atrage simpatia alegătorilor.

Startul a fost dat de liberali, care până s-au hotărât pe cine să propună la Primaria Capitalei, au schimbat patru candidaţi. Primul nume propus de PNL, Cristian Bușoi, și-a lansat candidatura cu un afiș electoral ce cuprindea imagini de la tragedia din Colectiv și de la cutremurul din 1977. Sloganul „București, trezește-te!” i-a adus critici din partea electoratului, care l-a acuzat că profită de cele două tragedii pentru a-și face campanie electorală. Cu puțin timp înainte de începerea oficială a campaniei, liderul PMP Giurgiu, Marius Crăcea, s-a gândit că e momentul ideal pentru a face un anunț matrimonial. „Politician giurgiuvean, caut iubită. Aş spune că viitoarea iubită ar fi ideal să lucreze în sistemul de justiţie, dar această condiţie ar fi prea restrictivă. Aşa încât criteriile de bază sunt să fie atrăgătoare şi inteligentă. Oamenii nu sunt făcuţi să fie singuri, iar femeia spune multe despre bărbatul ei”, declara Crăcea. Anunțul nu l-a ajutat să scape de burlăcie, dar cazul său a făcut breaking-news pe televiziuni şi a devenit viral pe internet. „Mioveni, numele tău e Argentina”, „Cheamă-l pe Cristi” sau „Vorbește cu Mutu”, sunt numai câteva dintre sloganurile care au făcut furori în această campanie. Candidatul PSD la Primăria Sectorului 2, Mihai Toader, nu a fost la fel de inspirat, aşa că a ales un citat din Steve Jobs pentru a-şi atrage electoratul. Cel mai sincer rămâne însă candidatul PMP la Primăria din Târgu Jiu, Nicu State: „Asa e bine, să ne ajutam unii... pe mine!”, a scris State pe afişul electoral.

O glumă de campanie

Un candidat de etnie romă din Botoşani a avut cel mai inedit slogan: „Un om negru pentru o viață roz”. Florin Zbierea, zis Carai, locuieşte cu familia sa într-o cameră din ghetourile de la marginea oraşului și promite că va scăpa Botoşaniul de sărăcie cu proiecte de finanțare europeană. La Galați, preşedintele Consiliului Judeţean Nicolae Bacalbaşa şi primarul oraşului, Marius Stan, au reconstituit o scenă celebră din Titanic, doar că nu pe vapor în mijlocul Oceanului, ci pe o trotinetă pe faleza Dunării. Nici Timișoara nu stă mai bine la capitolul greșeli electorale. Îngrijorat că se apropie ziua votului, iar stația unde opresc vaporașele din Parcul Corneliu Coposu nu are un nume, primarul Nicolae Robu a făcut o gafă monumentală. În loc de Corneliu, l-a botezat pe fostul lider ţărănist cu prenumele Gheorghe. În Sectorul 3 al Capitalei, o fiţuică electorală a liberalilor le oferă alegătorilor programul meciurilor de la Campionatul European de fotbal. Din campania electorală nu au lipsit nici evenimentele tragice. În timpul lansării candidatului PNL la funcţia de primar al comunei Mihai Eminescu din Botoșani, un bărbat de 41 de ani a murit înecat cu micul electoral oferit de liberali. Zilele trecute, consilierul primarului din Sânpaul, județul Mureș, a ajuns în stare gravă la spital după ce a fost înjunghiat de unul dintre consilierii locali din comună, în urma unei dispute verbale izbucnite între cei doi în apropierea primăriei.

Un popor care votează corupţi, impostori, hoţi şi trădători, nu este victimă, este complice. George Orwell

 

×