Acțiunea de protest a reprezentanților pieței de reparații auto a fost respinsă, pe motiv de pandemie. Supărați că nu-și pot cere drepturile și nu-și pot apăra interesele în stradă, cei care au service-uri auto se pregătesc să schimbe forma protestului, refuzând să mai repare mașinile care au asigurări. Totul pornește de la războiul dintre piața reparațiilor și asigurători, după ce legea s-a modificat în favoarea celor din urmă.
Reprezentanții pieței auto acuză firmele care dețin monopolul pieței de asigurări că au profitat de pandemie și au încasat banii, refuzând să plătească sumele pentru reparații. Mitingul organizat de Confederația Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (C.O.T.A.R.) împotriva firmei de asigurări Euroins nu a primit aprobarea Primăriei Voluntari – așa cum era de așteptat, în contextul pandemiei – dar se discută posibilitatea refuzului service-urilor auto de a mai face reparații.
„Ar trebui să nu mai primim mașini la reparat, de la acești rău-platnici, să vedem ce vor face când mii de oameni se vor îndrepta direct împotriva lor. Nu suntem obligați să prestăm servicii în folosul comunității, pe banii noștri, în timp ce contractele nu sunt respectate”, a declarat Vasile Ștefănescu, președintele COTAR. Acum se analizează, la nivelul patronatului, care va fi forma de protest adoptată.
Război total între părți
Pe de altă parte, asigurătorii au acuzat service-urile auto că încarcă nota de plată și din acest motiv au refuzat să plătească ceea ce au considerat că s-a adăugat la costurile corect calculate. Totuși, reprezentanții service-urilor au transmis mai multe analize ale costurilor, comunicate de presă și scrisori deschise către Guvernul României, în care au arătat că acuzațiile asigurătorilor sunt nefondate, pentru că aceștia nu ar face altceva decât să impună reparația mașinilor la prețurile cele mai mici, cu riscul de a se folosi piese de cea mai proastă calitate, în defavoarea consumatorilor.
La protest ar fi urmat să participe 5.000 de persoane, cu 2.000 de autovehicule, acuzând asigurătorul de practici abuzive.
În primele 6 luni ale anului, societatea Euroins a înregistrat 11.225 de reclamații, însumând peste 62% din totalul la nivel de țară.