Veşti proaste pentru şoferi! România trebuie să găsească o nouă taxă auto din cauza exploziei de importuri de maşini second-hand.
Casa de consultanţă PricewaterhouseCoopers (PwC) a transmis, astăzi, un comunicat prin care a anunţat că România are nevoie rapid de o strategie eficientă de impozitare a autoturismelor pentru a stimula înnoirea parcului auto, după ce eliminarea taxei de timbru în februarie a accelerat creșterea importurilor de mașini rulate.
Potrivit datelor statistice, în primele opt ale acestui an, în România, au fost înmatriculate 337.000 de maşini vechi. Astfel, numărul maşinilor second-hand, cu o vechime mai mare de 10 ani, s-a dublat faţă de 2016.
O nouă taxă auto, pregătită de Guvern
Grupul de lucru constituit la nivelul Ministerului Mediului pentru stabilirea taxei auto a identificat două variante de aplicare a acesteia, fie taxarea o singură dată pe toată durata de viaţă a autovehiculului, fie anuală şi în funcţie de nivelul de poluare pentru tipul respectiv de autovehicul, a anunţat, astăzi, preşedintele Administraţiei Fondului de Mediu, Cornel Brezuică, la o conferinţă de specialitate.
"S-a constituit un grup de lucru în cadrul ministerului, grup de lucru în care a fost invitată şi industria, inclusiv PwC. Oricum, va fi o dezbatere publică, pentru că trebuie explicat foarte bine după atâtea critici la Curtea Europeană de Justiţie. Cred că oricare ar fi varianta de impozitare trebuie explicată foarte bine cetăţenilor. Grupul de lucru s-a întâlnit de două ori. Am trecut în revistă şi deja au început discuţii cu privire la modul de taxare. Se pot identifica două moduri de taxare. Ultima discuţie a generat o altă discuţie, că am putea crea un mix între aceste două moduri. Dar, în principiu, am plecat de la taxarea o singură dată pentru toată durata de viaţă a autovehiculului, acesta fiind unul dintre modurile de taxare, iar al doilea o plată anuală, gen impozit sau taxă care să fie gândită cu o valoare accentuată, cu o valoare mai mare pentru acele vehicule cu o formă de poluare inferioară faţă de celelalte, cum sunt Euro 6 sau Euro 5, care au o formă de poluare mai prietenoasă cu mediu", a spus Cornel Brezuică, la conferinţa "Întinerirea parcului auto din România. Care sunt soluţiile?" organizată de PwC România, notează economica.net.
Taxa auto, transformată în taxă de înmatriculare şi taxă anuală
Una dintre variantele luate în calcul de Guvernul României pentru o nouă taxă auto ar fi utilizarea armonizată a unei taxe de primă înmatriculare corelată cu sistemul de impozitare anuală a autoturismelor care să ia în considerare și nivelul de emisii de CO2 şi norme de poluare.
O altă variantă se referă la un impozit auto anual care ar urma să fie calculat în funcţie de vârsta maşinii, emisiile de CO2 şi capacitatea cilindrică a motorului.
Casa de consultanţă PricewaterhouseCoopers (PwC) a transmis, astăzi, un comunicat prin care a anunţat că România are nevoie rapid de o strategie eficientă de impozitare a autoturismelor pentru a stimula înnoirea parcului auto, după ce eliminarea taxei de timbru în februarie a accelerat creșterea importurilor de mașini rulate.
Potrivit datelor statistice, în primele opt ale acestui an, în România, au fost înmatriculate 337.000 de maşini vechi. Astfel, numărul maşinilor second-hand, cu o vechime mai mare de 10 ani, s-a dublat faţă de 2016.
O nouă taxă auto, pregătită de Guvern
Grupul de lucru constituit la nivelul Ministerului Mediului pentru stabilirea taxei auto a identificat două variante de aplicare a acesteia, fie taxarea o singură dată pe toată durata de viaţă a autovehiculului, fie anuală şi în funcţie de nivelul de poluare pentru tipul respectiv de autovehicul, a anunţat, astăzi, preşedintele Administraţiei Fondului de Mediu, Cornel Brezuică, la o conferinţă de specialitate.
"S-a constituit un grup de lucru în cadrul ministerului, grup de lucru în care a fost invitată şi industria, inclusiv PwC. Oricum, va fi o dezbatere publică, pentru că trebuie explicat foarte bine după atâtea critici la Curtea Europeană de Justiţie. Cred că oricare ar fi varianta de impozitare trebuie explicată foarte bine cetăţenilor. Grupul de lucru s-a întâlnit de două ori. Am trecut în revistă şi deja au început discuţii cu privire la modul de taxare. Se pot identifica două moduri de taxare. Ultima discuţie a generat o altă discuţie, că am putea crea un mix între aceste două moduri. Dar, în principiu, am plecat de la taxarea o singură dată pentru toată durata de viaţă a autovehiculului, acesta fiind unul dintre modurile de taxare, iar al doilea o plată anuală, gen impozit sau taxă care să fie gândită cu o valoare accentuată, cu o valoare mai mare pentru acele vehicule cu o formă de poluare inferioară faţă de celelalte, cum sunt Euro 6 sau Euro 5, care au o formă de poluare mai prietenoasă cu mediu", a spus Cornel Brezuică, la conferinţa "Întinerirea parcului auto din România. Care sunt soluţiile?" organizată de PwC România, notează economica.net.
Taxa auto, transformată în taxă de înmatriculare şi taxă anuală
Una dintre variantele luate în calcul de Guvernul României pentru o nouă taxă auto ar fi utilizarea armonizată a unei taxe de primă înmatriculare corelată cu sistemul de impozitare anuală a autoturismelor care să ia în considerare și nivelul de emisii de CO2 şi norme de poluare.
O altă variantă se referă la un impozit auto anual care ar urma să fie calculat în funcţie de vârsta maşinii, emisiile de CO2 şi capacitatea cilindrică a motorului.Observator.tv